• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٥:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٨٨
در جلسه صحن شورا انجام شد

تصویب یك فوريت لايحه عرضه سهام شركت‎هاي خدماتي كالاي شهروند و همشهري در بازار سرمايه

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص « برنامه عملياتي اقدامات و زمان بندي اجرايي جهت عرضه سهام شركت‎هاي خدماتي كالاي شهروند و همشهري در بازار سرمايه» موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، بررسی یك فوريت لايحه شهرداری تهران در خصوص « برنامه عملياتي اقدامات و زمان بندي اجرايي جهت عرضه سهام شركتهاي خدماتي كالاي شهروند و همشهري در بازار سرمايه» مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه پیرو مصوبه شورای شهر مبنی بر الزام شهرداری برای ورود به بورس سازمانها و شرکتها، شامل موسسات و شرکتهای «همشهری» و «شهروند» توسط شهرداری ارائه شد.

در این جلسه محمد جواد حقشناس بعنوان مخالف این لایحه بیان داشت: مسئله ما حضور دو موسسه بسیار مهم شهرداری در بورس است. این روزها بورس وضعیت بهشدت آسیب پذیری پیدا کرده است. و گرفتاری آن جدی است. لذا خواهشمندم این مسئله در کمیسیونهای تخصصی طرح شود. چراکه موضوع واگذاری سرمایههای شهرداری است. نکته دوم، اینکه کنار هم مطرح کردن همشهری و شهروند دو داستان جدا از هم است.

اما زهرا نژاد بهرام بعنوان موافق این لایحه گفت: با یک فوریت طرح موافقم. چراکه اولا در گذشته هم چنین برنامهای داشتیم، که شرکتهای شهرداری که قابلیت حضور در بورس را دارند، وارد این چرخه کنیم. علت دوم، هم ساختار بودجه در شرایط کنونی است. هرچقدر که از ظرفیتهای موجود درامدزایی کنیم، به نفع شهرداری است.

سید محمود میرلوحی نیز سخنان خود را در قالب نظر کمیسیون بیان داشت، و گفت: در بند الف بسته محرک اقتصادی اشاره شد، که موسسه شهروند را ظرف یک ماه وارد بورس کنیم. ولی امروز بعد از چند ماه به آن رسیدهایم.

او ادامه داد: مستحضر باشید، که کار زیادی در این زمینه توسط شهرداری و کمیسیونهای برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی انجام شده است. و اکنون آخرین وقت است، و دیگر فرصت نمی کنیم. سه بار تاکید کردیم، که این کار بشود.

میر لوحی افزود:  اول دوره بحث بود، شرکت شهروند با 800 میلیارد تومان واگذار شو.د اما اکنون  با بیش از 10 هزار میلیارد تومان می تواند برای شهرداری درآمد زایی کند.

در ادامه حامد مظاهریان، معاون برنامهریزی، توسعه شهری و امور شورا گفت: این لایحه خواست خود شورای شهر بوده، و قاعدتا  شورا باید مدافع آن باشد.

 او با تایید سخنان الهام فخاری گفت: در واقع وقتی شرکتی وارد بورس می‌شود، باید شفاف شود. این یک تاسف بزرگ است، که از میان بیست شرکت متعلق به شهرداری، هیچکدام وارد بورس نشدهاند. و حال این اولین فرصت برای این اقدام کرد.

در نهایت یک فوریت این لایحه با 12 رای موافق به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین ادامه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع (Q.R. cod) برای آثار ارزشمند معاصر، بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویدادهای شهر تهران» از سر گرفته شد.

در این جلسه احمد مسجد جامعی پیشنهاد نمود که عبارت «لوحهای معرفی آثار باید یکپارچه و شبیه باشد» حذف شود.

سید محمود میرلوحی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: شاید یک شکل و همسان بودن تابلوها بتوانند پیام را به مخاطب برساند. اما اینکه بگوییم هر تابلو به یک شکل باشد، ممکن است پیام را منتقل نکند.

الهام فخاری نیز در موافقت با مسجد جامعی استدلال کرد، که وظیفه شورا سیاستگذاری و تعیین رویه است. و در طی همین سه سال مصوباتی هرچند با اهداف مناسب دست شهرداری را بسته است.

 او ادامه داد: شهرداری سازمانهای تخصصی و دانش آموختگان متخصص دارد. و فکر میکنم نباید در مصوبه شورا تا این حد ریزنگری کرد.

پیشنهاد مسجد جامعی با 13 موافق به تصویب رسید. 

بدین ترتیب با تصویب پیشنهاد مسجد جامعی، طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع (Q.R. cod) برای آثار ارزشمند معاصر، بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویدادهای شهر تهران» در کلیات و جزییات به تصویب رسید.

در این جلسه، همچنین انتخاب 2 نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به عنوان اعضاي ناظر موضوع  بند ششم (6)ذيل ماده دهم (10) مصوبه « طرح تفصيلي ويژه منطقه 22»، در دستور کار قرار گرفت و با رای اعضای شورای شهر، افشین حبیب زاده با 18 و محمد سالاری با 16 رای موافق برای نظارت موضوع بند ششم (6)ذيل ماده دهم (10) مصوبه « طرح تفصيلي ويژه منطقه 22، انتخاب شدند.

 

238-19

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: