• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-٠٨:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٨٦
حبیب زاده در مراسم اهدای احکام شورایاران منطقه یک:

با پذیرش اصل شورایاری ها، آنها در سطح آیین نامه ها در امور محوله اظهار نظر می کنند

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا و شهرداری هر دو بازوان خدمت رسانی به مردم هستند. و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز اعلام کردند، که اساسا با اصل شورایاری‌ها مشکلی ندارند. اگر اصل شورایاری‌ها را بپذیریم، آنگاه شورایاران در سطح آیین‌نامه‌های صادر شده، می‌توانند در امور محوله اظهار نظر کنند. و شورای شهر آماده است، سطح مشارکت شورایاران را افزایش دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب زاده در مراسم اهدای احکام شورایاران منطقه یک، در سخنانی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری، گفت: شورای اسلامی شهر تهران در مقطعی به این نتیجه رسید، که در محلات باید افرادی وجود داشته باشند، تا مشکلات محلات را به شورا و صحن شورای اسلامی شهر تهران بیاورند، تا این مشکلات حل و فصل گردد.

عضو ستاد هماهنگی شورایاری‌ها اظهار کرد: فعال کردن این ظرفیت دو مکانیزم داشت؛ اینکه شورای شهر احکامی برای نمایندگان خود در محلات صادر کنند. و یا اینکه از طریق انتخابات این افراد انتخاب شوند. لذا با حکم صادر شده توسط دیوان عدالت اداری، راه حل دوم در شورای شهر برای منتخبین در حال بررسی است .

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شورا و شهرداری هر دو بازوان خدمت رسانی به مردم هستند. و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز اعلام کردند، که اساسا با اصل شورایاری‌ها مشکلی ندارند. اگر اصل شورایاری‌ها را بپذیریم، آنگاه شورایاران در سطح آیین‌نامه‌های صادر شده، می‌توانند در امور محوله اظهار نظر کنند. و شورای شهر آماده است سطح مشارکت شورایاران را افزایش دهند.

 حبیب‌زاده در ارتباط با انعقاد قرارداد با مدیران برای محلات نیز گفت: برای احقاق حقوق افراد به خدمت گرفته شده، در سراها باید با آنها قرارداد انعقاد شود. اگر ضوابطی در این رابطه وجود نداشته باشد، مشکلات گذشته در حقوق کارکنان سراهای محلات تکرار خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: