• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٠:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٦٩
محمد جواد حق شناس پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 8 :

گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی به جد مخالف برگزاری انتخابات شورایاری ها بودند، با تلاش و همکاری همکاران در شورا و شهرداری، توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم. این در حالی است که در دودهه گذشته خلا قانونی در خصوص شورایاری ها از سوی دولت و مجلس رفع نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد جواد حق شناس در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 8 ، با گرامیداشت  یاد شهدای دفاع مقدس، گفت: در رابطه با بحث شورایاری باید بگویم، قطعا شورای شهر  نهادی است، که از کلیت شورایاری ها دفاع خواهد کرد. و ما این افتخار را داشتیم، که یکی از پرشورترین انتخابات شورایاری ها را در این دوره شورا برگزار کنیم.

حق شناس افزود: البته در نظر داشته باشید، که این انتخابات را معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار کرده است. کما اینکه قسمت های مختلف شهرداری زحمات قابل توجهی را برای برگزاری انتخابات شورایاری متحمل شدند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی به جد  مخالف برگزاری انتخابات بودند. اما ما با تلاش و همکاری عزیزان در شهرداری توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در دو دهه گذشته مجلس و دولت نتوانستند خلا قانونی این مهم را پر کنند. و متاسفانه  امروز این امر دامنگیر این شورا شده، اینکه سازمان بازرسی شکایت می کند و دیوان عدالت باطل کند و مصوبات شورا را نادیده بگیرند، این انصاف نیست.

حق شناس افزود: در خود شورا امروز اختلاف نظر است،  که میزان اختیار شورایاران به لحاظ قانونی چگونه باشد. و ما باید قطعا به حوزه اجرایی نظر صریح و دقیق بگوییم. چرا که  معاونت ها نگرانند، اگر دستوری بدهند، فردا سازمان بازرسی یقه شان را بگیرند. لذا باید نظر رسمی شورا ابلاغ شود.

حق شناس در ادامه افزود: ضمنا این تریبون نباید به خواندن بیانیه علیه برخی کسانی که دارند زحمت می کشند، و اینکه  کلیت شورا را زیر سوال ببرند، اختصاص پیدا کند. از هیات رییسه محترم می خواهم این تریبون بیش از این به خواندن بیانیه ها تخصیص نیابد.

238-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: