• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٠:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٦٧
مجید فراهانی در مورد لایحه دولت به مجلس گفت

با تصویب نهاد شورایاری توسط مجلس درقانون شوراها، مشکل تاریخی شورایاران رفع خواهد شد

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران، با اشاره به پیشنهاد شورای پنجم به دولت برای قانونی شدن نهاد شورایاری ها، از تصویب این پیشنهاد و ارائه لایحه ای به مجلس خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 8 شهرداری تهران، گفت: همه اعضای شورای شهر تهران اعتقاد دارند، که شورایاران تبلور دموکراسی، مردم سالاری و مشارکت طلبی سطح محلات است.

او افزود: شورای پنجم برگزاری انتخابات شورایاری را اولویت می داند. و همچنان پیگیر است تا این نهاد کار خود را ادامه دهد.

فراهانی تصریح کرد: با همت و پیگیری شورای شهر تهران، خوشبختانه لایحه ای تهیه شد و این لایحه به تصویب دولت رسید. از این رو بندی به ماده 80 اضافه خواهد شد، که در آنجا بحث شورایاری هم قید شده، و این لایحه به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می شود. و با تصویب نهاد شورایاری در قانون شوراها، مشکل تاریخی شورایاران در شورای پنجم رفع خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات تاریخی منطقه 8 ، گفت: سرانه فضای سبز یکی از مهم ترین مشکلات منطقه است. و همانگونه که عنوان شد سرانه پارک 0.8 متر مربع، جنگل کاری درون شهری 0.02 متر مربع و سرانه فضای سبز کلی 4 متر مربع است. و از این حیث رتبه منطقه در قعر است، و رتبه 21 در سرانه پارک، رتبه 19 در جنگل کاری درون شهری، و 19 در فضای سبز کلی را دارا است .

به گفته ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران، از اصلی ترین کارهایی که صورت گرفته، تمرکز بر بحث فضای سبز منطقه است.

فراهانی ضمن تقدیر از شهردار منطقه 8 ، عنوان کرد: این منطقه با رتبه 18 جز کمترین سرانه های تولید زباله بوده، که نشان می دهد فعالیت های خوبی در این مسئله انجام شده است.

 

238-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: