• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-٠٨:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٦١
در شورای شهرستان ری صورت گرفت؛

حسن خلیل آبادی برای چهارمین سال پیاپی رییس شورای شهرستان ری شد/ عدم دسترسی بیش از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهرری به فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد

حسن خلیل آبادی رئیس شورای شهرستان ری در پنجاه و سومین جلسه رسمی این شورا که ۳۱ شهریور ماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: باید یاد و خاطره کسانی که از وطن و ناموسمان دفاع کردند، زنده بماند.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورا یاسلامی شهر تهران پنجاه و سومین جلسه شورای شهرستان ری با موضوع انتخاب اعضای هیات رییسه این شورا برگزار شد.
حسن خلیل آبادی رئیس شورای شهرستان ری در پنجاه و سومین جلسه رسمی این شورا که ۳۱ شهریور ماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: باید یاد و خاطره کسانی که از دین، وطن و ناموسمان دفاع کردند، زنده بماند.
 
 وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، ما مورد تهاجم یک کشور بیگانه قرار گرفتیم، عنوان کرد: در آن زمان که چون اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بود، ارتش و تشکیلات نظامی‌مان دچار بحران بود، از این رو امام خمینی (ره) همه مردم را برای این امر بسیج کردند که این راهی علمی، منطقی و استراتژیک را پیش گرفتند.
 
رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به اینکه با تدبیر امام(ره) خسارات کمتری را در دوران جنگ متوجه شدیم، گفت: امام خمینی(ره) مردم را از ارکان اصلی نظام می‌دانستند و در این راه نیز به مردم روی آوردند و دفاع مقدس را به این طریق رهبری و هدایت کردند.
 
خلیل آبادی هشت سال دفاع مقدس را اولین جنگی خواند که در طول ۲۰۰ سال گذشته هیچ قسمتی از خاک ایران از دست نرفت و اظهار کرد: حتی در دوران پهلوی نیز برخی از نقاط کشور را از دست دادیم، این در حالی است که در جنگ ایران با عراق با جانفشانی آنانی که درک درستی از شرایط کشور داشتند، هیچ قسمتی از خاک‌مان را از دست ندادیم و حقانیت‌مان را نیز به دنیا ثابت کردیم.
 
 وی افزود: این جنگ توانمندی‌های ایران را بالا برد و جوانانی را تربیت کرد که امروز مدیران ارشد کشور هستند و خدمت شان به مردم را ادامه دادند، امیدوارم ما هم قدرشناس مدافعان کشورمان باشیم و فرهنگ ایثار، آزادگی و معرفت را در جامعه ترویج کنیم.
 
رئیس شورای شهرستان ری همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و برای معلمان و فعالان این حوزه آرزوی پیروزی و سلامتی کرد.
 
 در ادامه این جلسه، اعضاء با استناد به ماده ۱۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، جلسه انتخاب هیات رئیسه سال چهارم از دوره پنجم شورای اسلامی شهرستان ری را در تاریخ سی و یکم شهریور ماه سال ۱۳۹۹ در دفتر شورای اسلامی شهرستان ری برگزار کردند.
 
 اعضای شورای اسلامی شهرستان ری، حسن خلیل‌آبادی را با ۱۰ رای از ۱۱ نفر حاضر به‌عنوان رئیس، امیر هادی‌نژاد را با شش رای به عنوان نائب رئیس شورا، مهدی مهدوی و مریم باقری را با ۱۱ رای به عنوان دو منشی شورای ری و عباس رضازاده را با ۱۰ رای در جایگاه خزانه دار شورای شهرستان ری برای مدت یکسال باقی مانده انتخاب کردند.
 
خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: براساس اعلام مصطفی زینت بخش، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری روند صدور کارت عضویت اعضای شورای این شهرستان پیگیری و ارائه می‌شود.
 
رییس شورای شهرستان ری با بیان اینکه در ادامه این جلسه روسای آموزش و پرورش شهرستان ری پیرامون چالش ها و فرصت های این حوزه گزارش خود را ارائه دادند، گفت: براساس گزارشات ارائه شده آموزش پرورش کهریزک، با توجه به ترکیبی بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس، معضل کمبود نیرو و جلب اعتماد خانواده‌ها به مدارس در دوران اپیدمی کرونا وجود دارد.
 
وی افزود: متاسفانه سرانه بهداشتی همچنان برای بخش کهریزک واریز نشده و با کمبود بودجه برای تهیه اقلام بهداشتی مواجه شده‌اند، همچنین افزایش حاشیه نشینی و تعدد دانش آموزان از دیگر مشکلات منطقه کهریزک است.
 
 خلیل‌آبادی معضل دیگر آموزش و پرورش کهریزک را بازنشسته شدن معلمان این منطقه خواند و گفت: متاسفانه در کهریزک ۵۰ کلاس بدون معلم بوده و حدود ۴۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس این شهرستان از تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید برخوردار نیستند و به برنامه شاد دسترسی ندارند؛ لذا این امر نیازمند حمایت مسئولان است.
وی در ادامه به معضلات کمبود نیروی خدماتی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال ۸۹ تاکنون هیچ نیروی خدماتی در آموزش و پرورش جذب نشده است و نبودن سرایدار در مدارس سبب شده اموال آنها به سرقت برود. 
 
به گفته رئیس شورای شهرستان ری، افضلی، رئیس آموزش و پرورش کهریزک پیشنهاد ارائه قطعه زمین به صورت قسطی به فرهنگیان را داده تا با ایجاد جاذبه برای فعالان این حوزه بتوان نیروها را حفظ کرد و قدردان زحمات آنان بود.
 
خلیل آبادی در ادامه به معضلات آموزش و پرورش بخش فشافویه اشاره کرد و گفت: رفت و آمد معلمان، مدیران و معاونان این بخش با مشکل روبرو بوده و در دوران کرونا که سرویس ها لغو شده‌اند، سرویس این مدارس دایر بود.
 
وی افزود: هزینه این سرویس‌ها به صورت ماهانه بیش از ۴ میلیون تومان بوده و از آنجایی که معلمان برخی مدارس ملزم به حضور در کلاس‌ها شده‌اند، بلاتکلیفی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا حضوری شکایت آنان را به دنبال داشته است.
 
رئیس شورای شهرستان ری ادامه داد: تغییر در حکم کارکنان آموزش و پرورش بخش فشافویه نیز معضلاتی را ایجاد کرده که همکاران اداری با تغییر حکم به مدارس فرستاده شده اند و حوزه فعالیت آنان خالی مانده است.
 
 خلیل آبادی حضور مهاجران در فشافویه را از دیگر معضلات آموزش و پرورش این بخش خواند و اظهار کرد: به سبب حضور زندان فشافویه و مسائل خاص، فرهنگ این بخش تغییر کرده و معضلاتی را همراه داشته است.
 
رئیس شورای شهرستان ری تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش فشافویه حدود ۲۵ درصد از خانواده ها حتی به تلویزیون هم دسترسی ندارند تا همچون دیگر دانش آموزان از تحصیل باز نمانند، همچنین بخش‌هایی از این منطقه با معضل عدم آنتن دهی و اینترنت مواجه هستند، لذا مقرر شد رئیس آموزش و پرورش فشافویه طی نامه نگاری با فرمانداری در راستای رفع این معضل اقدام کند. 
 
 خلیل آبادی خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوب شد میان شورا و آموزش و پرورش شهرستان ری تعامل ایجاد شود و از این طریق فرصت های آموزش و پرورش ری شناخته و با معضلات آن آمیخته شود تا در راستای رفع آنان گام برداریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: