• سه شنبه ٢٥ شهريور ١٣٩٩-١٩:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٩٥
حجت نظری در افتتاحیه سمن سرای منطقه ۲ ؛

امیدورایم تا پایان سال تمام مناطق 22 گانه دارای سمن سرا شوند

حجت نظری ریس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد گفت: امیدواریم تا پایان سال در تمامی مناطق بیست و دو گانه شهرداری تهران سمن سراها راه اندازی شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، اولین سمن سرا با حضور حجت نظری عضو شورای شهر و رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 و جمعی از فعالین سازمان های مردم نهاد در محله شهر آرا واقع در منطقه ۲ افتتاح شد.

 

حجت نظری در این مراسم با اظهار امیدواری از ادامه ایجاد سمن سراها در تهران خاطرنشان کرد: طرح ایجاد سمن سراها از شورای شهر آغاز شده و امروز اولین سمن سرا در منطقه ۲ ایجاد می‌شود و امیدوارم در دیگر مناطق تهران هم این‌ رویه ادامه داشته باشد.  

وی ادامه داد: بناست که در هر منطقه یک سمن سرا ایجاد شود تا محلی باشد برای فعالیت های سازمان های مردم نهادی که در آن منطقه فعالیت می‌کنند. 

او در خصوص نقش سمن ها در رشد و ارتقا مشارکت های مردمی در فعالیت های اجتماعی گفت: امروزه در شهر سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف فعالیت می کنند از فعالیت های خیریه گرفته تا محیط زیست و یا فعالیت هایی در زمینه میراث فرهنگی و همه اینها سبب افزایش مشارکت های مردمی در فعالیت های اجتماعی می شود که در نهایت جامعه ما را زیست پذیر تر و زیست پسند تر می کنند. 

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران در خصوص افزایش تعداد سمن سراها افزود: امیدواریم بتوانیم این فرایند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال در تمامی مناطق بیست و دو گانه شهرداری تهران سمن سراها راه اندازی شوند. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مطالبه مداوم و به حق سمن ها در سطح شهر تهران، ایجاد بستری برای فعالیت بیشتر آنان است، گفت: آنان خواستارند که امکان فعالیت در سطح شهر را داشته باشند و از شورای شهر می‌خواهند که برایشان بستری ایجاد کند که بتوانند فعالیت کنند و خوشبختانه با راه اندازی سمن سراها این امکان فراهم شده و امیدواریم تا پایان سال با راه اندازی سمن سراها در تمامی مناطق این خواسته و مطالبه به حق سازمان های مردم نهاد تحقق یابد.

 

 نظری همچنین در خصوص افتتاح این سمن سرا گفت: افتتاح سمن سرای منطقه دو قرار بود که در اواخر سال گذشته اتفاق بیافتد اما این به علت مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی، به تعویق افتاد.

حجت نظری در پایان افزود: ما باید با جدیت و حس انجام تعهد نسبت به چنین اقداماتی اهتمام داشته باشیم که در این صورت به طور حتم می‌توانیم شرایط بهتری را برای جامعه مدنی تهران که حتما الگویی برای جامعه مدنی ایران است، فراهم کنیم. 

وی همچنین ادامه داد: اتفاق بهتری که امروز شاهدش هستیم نامگذاری مجموعه سمن سرای منطقه ۲ به نام یکی از فعالین مدنی یعنی خانم غنیمت اژدری از فعالین حوزه محیط زیست است که متاسفانه او را در سال گذشته در سانحه هواپیمای اوکراینی از دست دادیم.

لازم به ذکر است ایجاد سمن راها در راستای تحقق شعار شهرداری تهران ، «تهران شهری برای همه» است. اعضا و فعالان سازمان های مردم نهاد، عموما فاقد فضایی برای برگزاری نشست ها و گردهمایی های خود هستند و از همین روی یکی از سیاست های شورای اسلامی و شهرداری تهران، ایجاد سمن سراها بعنوان مراکزی برای گرد همایی و نشست های سمن ها در مناطق ۲۲ گانه تهران است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: