• دوشنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٩-١٥:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٧٧
علی اعطا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشریح جزئیات بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران

سخنگوی شورای شهر تهران جزئیات تازه بکارگیری بانوان و جوانان در شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  وعده بکارگیری بانوان و جوانان در شهرداری تهران، اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقای جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر نسبت به اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تا پایان برنامه اقدام کند.

اعطا  افزود: موضوع افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و به منظور بهره گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند، مدیران شهرداری مکلفند در انتصابات بعد از ابلاغ مصوبه (مورخ ۹۸/۸/۲۱) حداقل ۵۰ درصد از عناوین پست‌های مدیریت سطوح ارشد تا ۴۵ سالگی، میانی (تا ۴۰ سالگی)، مدیریت پایه (تا ۳۵ سال) را با در نظر گرفتن شایستگی‌های مدیریتی از میان نیرو‌های جوان منصوب کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازنگری متن دستورالعمل جامع انتصابات به منظور تطبیق با تکالیف شورای شهر تهران در زمینه انتصابات بانوان، بیان کرد: با توجه به حساسیت‌های شورای شهر، به نظر می‌رسد ضروری است یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد مدیران اهتمام آن‌ها به انتصاب بانوان و جوانان باشد. انتصاب جوانان و بانوان در معاونت خدمات شهری و محیط زیست در سطح مدیران ارشد بالاتر از سایر معاونت‌ها، اما پایین‌تر از حد نصاب تکلیفی است و در سطح مدیران میانی از میانگین شهرداری تهران نیز پایین‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین انتصاب جوانان و بانوان در منطقه ۴ بالاتر از میانگین شهرداری تهران، اما پایین‌تر از حد نصاب تکلیفی بوده است. بر اساس گزارش‌های دریافتی از بیست و یکم آبان سال گذشته تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال ۴۲ مدیر میانی و ۸ مدیر ارشد در حوزه زنان و از سی‌ام آبان سال گذشته تا سی و یکم اردیبهشت ماه امسال ۲۳ مدیر میانی و ۱۰ مدیر ارشد در حوزه جوانان منصوب شدند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: