• يکشنبه ٢٣ شهريور ١٣٩٩-١٤:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٥٨
با نظر موافق اعضای شورای شهر صورت گرفت

رد اعتراض هیات تطبیق فرمانداری به مصوبات نام گذاری شورا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در پاسخ به اعتراض هیات تطبیق فرمانداری به مصوبه «چهلمين و چهل و يكمين و پنجاه و سومين صورتجلسه نامگذاري و تغيير نام اماكن و معابر عمومي شهر تهران» این اعتراض را وارد ندانسته، و پاسخ کمیسیون فرهنگی مبنی بر پافشاری بر مصوبات شورا را تایید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی ششمین جلسه شورای شهر تهران، اعتراض هيأت تطبيق به مصوبه «چهلمين و چهل و يكمين و پنجاه و سومين صورتجلسه نامگذاري و تغيير نام اماكن و معابر عمومي شهر تهران به نام‌گذاری اماکنی به نام  « اعظم طالقانی»، «مهندس بازرگان» و «سهیل گوهری» در دستور کار قرار گرفت، که محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیته نام‌گذاری شورای شهر تهران در این خصوص گفت: فرمانداری شهر تهران سه مصوبه  شورای شهر تهران درباره‌ نام‌گذاری معابر را خلاف یکی از بندهای آیین‌نامه اعلام کرده است، که به استناد آن نام‌گذاری شخصیت‌های مهم صدراسلام، انقلاب، شهدا در اولویت، و نام‌گذاری شخصیت‌های ادبی، سیاسی و غیره در درجه‌های بعدی تعیین شده است. و جالب اینجاست که بازرگان و طالقانی را به عنوان شخصیت ادبی یا شخصیت سیاسی صدر انقلاب نشناختند، که از عجایب است.

وی گفت: این نکته مورد توجه است که این تصمیم هیات تطبیق فرمانداری  در حوزه اختیارات آنها نیست. و در 20 سال گذشته، همه مصوبات نام‌گذاری تنها جهت اطلاع‌ برای فرمانداری ارسال می‌شد. و در این مدت نیز هیات تطبیق فرمانداری اعتراضی نداشته. اما اکنون این هیات ورود محتوایی به تصمیمات شورا می‌کند، که این از نوبرانه‌های این دوره مدیریت شهری است.

رییس کمیته نامگذاری شورای شهر، با بیان این‌که بازرگان ده ها کتاب نوشته و در مبارزات قبل از انقلاب سال‌های سال در زندان بوده، گفت: بازرگان، اولین نخست وزیر منتخب امام خمینی (ره) بود. و حتی رهبری به ارتحال وی پیام تسلیت فرستادند. از سوی دیگر اعظم طالقانی، به دلیل مجاهدت‌هایش در راه انقلاب، سال‌ها به زندان محکوم شده بود. و دبیرکل حزب سیاسی و مدیر مسئول روزنامه بوده. و بهتر است فرماندار تهران اگر اطلاعی از این موضوعات ندارد، قبل از اظهارنظر یک جستجو در گوگل انجام دهد.

 در ادامه همچنین حجت نظری، رییس کمیته مشارکت های مردمی در واکنش به این اعتراض، گفت: قرار بود که هیات رییسه شورا دیگر مصوبات نام‌گذاری را برای فرمانداری ارسال نکنند. اما گویا رویه همچنان ادامه دارد. و باید بگویم هیات تطبیق خارج از اختیارات خود عمل کرده. به گونه‌ای که به هیچ بند قانونی استناد نداشته، و همیشه کلی‌گویی می‌کند.

شهربانو امانی: طالقانی و بازرگان فرزندان هزینه‌داده این کشور هستند

در ادامه شهربانو امانی رییس کمیته "تی او دی" شورا، در این خصوص گفت: طالقانی و بازرگان فرزندان هزینه‌داده این کشور هستند. و متعلق به تمام ملت هستند. و جالب است که فرمانداری در نامه‌اش این طور مطرح کرده، که کسی بازرگان و اعظم طالقانی را نمی‌شناسد. در حالی که وای بر کسانی که اعظم طالقانی و بازرگان را نمی‌شناسند. و برایمان جای سوال است که آیا کسی می‌شود این دو نفر را نشناسد؟

وی گفت: 30 سال دیر به فکر پاسخگویی به افکار عمومی افتادیم، که خواهان نام‌گذاری خیابانی به نام بازرگان بودند، که بعد از مرگ هم برخی‌ها آنها را تحمل نمی‌کنند.

 در نهایت اعضای شورا در پاسخ به اعتراض هیات تطبیق فرمانداری به مصوبه «چهلمين و چهل و يكمين و پنجاه و سومين صورتجلسه نامگذاري و تغيير نام اماكن و معابر عمومي شهر تهران» در خصوص نام‌گذاری خیابانی به نام  « اعظم طالقانی»، «مهندس بازرگان» و «سهیل گوهری» این اعتراض را وارد ندانسته، و پاسخ کمیسیون فرهنگی مبنی بر پافشاری بر مصوبات شورا را تایید کردند.

 
236-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: