• شنبه ٢٢ شهريور ١٣٩٩-١٩:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٤٢
مجید فراهانی:

افزایش 45درصدی بودجه منطقه 17 طی سالیان گذشته/ سالانه 10درصد از فاصله عمیق میان مناطق کم برخوردار و برخوردار کاسته می‌شود

ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد طی بازدید از منطقه 17 شهرداری تهران به بحث و بررسی در خصوص چالش های منطقه پرداخت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با حضور در منطقه 17 و طی نشست با دبیران شورایاری این منطقه گفت: باید از ظرفیت شورایاری ها برای حل مشکلات منطقه استفاده کرد.

او افزود: بیش از 4 هزار شهید والا مقام از منطقه 17 تقدیم کشور شده است و این منطقه به دارالشهدا معروف است از این رو دغدغه ایثار و حفظ دستاوردهای مردم بیش از سایر مناطق است که این امر وظیفه ما را سنگین کرده است تا بتوانیم محرومیت زدایی کنیم.

فراهانی تاکید کرد: در منطقه 17 بر اساس آمار، شاهد زندگی 3.14 درصد جمعیت مردم تهران با سهم  مساحتی 1.15 درصد هستیم یعنی تراکم جمعیت بسیار بالا است و کمبود سرانه ها وجود دارد از این رو بافت فرسوده سومین مشکل منطقه است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به چالش های این منطقه گفت: بیش از 3 چالش اساسی داریم و باید به سمت حل آن ها حرکت کنیم. چالش اول، چالش توسعه نیافتگی است. منطقه 17 از حیث توسعه نیافتگی در رتبه 22 قرار دارد.

 

ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد ادامه داد: دسترسی عادلانه به امکانات شهری از جمله مهم ترین مسائل است که دنبال آن بوده ایم. در بحث عدالت بودجه، تکلیف کردیم که شهرداری تهران موظف است در توزیع منابع عمومی به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری مناطق کمتر از سطح متوسط  22 گانه، سالانه ده درصد به سطح متوسط نزدیک شود یعنی بتوانیم فاصله عمیق میان مناطق کم برخوردار و برخوردار را سالانه ده درصد کمتر کنیم.

فراهانی افزود: پروژه های کوچک مقیاس از دیگر موارد است و باید تا پایان خرداد ماه فهرست پروژه های اجرایی هر منطقه را با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور به همراه صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای شهر ارائه می شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: نظر شورایاران برای پروژه های کوچک مقیاس باید گرفته شود.

او با اشاره به وضعیت بودجه منطقه طی سال های گذشته گفت: در سال 96 سرانه هر فرد در منطقه 17 از بودجه شهرداری تهران برابر 280 هزار تومان بوده اما در سال 99 به 789 هزار تومان رسیده است که رشد 280 درصدی سرانه بودجه را می بینیم. بدین ترتیب بودجه منطقه 17 در سال 96 حدودا 76 میلیارد تومان بوده است که بودجه سال 99، 214 میلیارد تومان رسیده است.

فراهانی ادامه داد: از این میان 64 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و 150 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای است و نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. 45 درصد افزایش با توجه به تورم پاسخگو نیست.

او با اشاره به چالش تاب آوری و ایمنی در سطح منطقه 17 گفت: همچنان باید روی این موارد کار کنیم. 60 درصد واحد های مسکونی منطقه با سیستم های فلزی ساخته شده است و از این منظر منطقه در رتبه آخر از نظر مقاوم بودن واحد های مسکونی را دارا است  و کم مقاوم ترین واحد ها را داریم. 13.5 درصد واحد های مسکونی منطقه نوساز، 10 درصد قدیمی ساز و بالای 40 سال سن دارند و سهم واحد های مسکونی نوساز رتبه 20 را دارد.

به گفته فراهانی معابر کم عرضی دارد که به نظر می رسد تیرهای چراغ برق مهم ترین مشکلات منطقه را تشکیل می دهد که باید حل شود.

ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد تصریح کرد: املاک ریزدانه و به شدت فرسوده در منطقه است و محدودیت های شهرسازی وجود دارد.

فراهانی گفت: مولفه های دیگری مانند حوادث غیر مترقبه وجود دارد که باید مردم را به نوسازی منازل خود تشویق کنند. این منازل از حیث حادثه خیزی در رتبه آخر قرار دارد و در رابطه با آتش سوزی در رتبه 16 بوده که تاب آوری از جمله موارد است که باید به آن توجه کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به چالش سرانه های مناطق عنوان کرد: کمترین سرانه ها را در منطقه داریم و اقدام مثبتی با ورود خیرین برای سرانه های آموزشی، خدماتی و ورزشی صورت گرفت. در حال حاضر امیدواریم با توسعه سرانه ها وضعیت را بهبود دهیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: