• شنبه ٢٢ شهريور ١٣٩٩-١٩:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٣٨
حسن خلیل آبادی در گفت وگو با اقتصادآنلاین:

چیزی به نام سلطان قبر نداریم/ اوقاف از ابتدا در جریان همه مسائل بوده است

عضو شورای شهر تهران گفتکه سازمان اوقاف به طور کامل در جریان اقدامات فردی که به عنوان سلطان قبر دستگیر شده، بوده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی در واکنش به دستگیری فردی به عنوان سلطان قبر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:چیزی به نام سلطان قبر نداریم. در آنجا تعدادی قبر محدود که مالک داشتند موجود است. در قدیم یک نفر در ابن بابویه 20 قبر به نام خود می‌خریده تا هر کدام از اقوامش که مردند در آنجا دفن شوند.

او ادامه داد: نقش فرد دستگیره شده در ابن بابویه این بوده که بین صاحب قبری که سند دارد و کسی که در حال حاضر می‌خواهد مرده‌ای در آنجا دفن کند و همچنین اوقاف واسطه گری کند. شاید اگر کمی منصفانه نگاه کنیم کار مردم را هم راه می‌انداخته است.

این عضو شورا اضافه کرد: بعد از ایجاد ارتباط پولی به صاحب اصلی قبر، اوقاف و این فرد برای کارهای جانبی مثل گذاشتن صندلی، نصب نبر یا تهیه غذا داده می‌شده است. 

خلیل‌آبادی با تاکید بر این نکته که اوقاف به طور کامل در جریان بوده و بدون اجازه این نهاد نمی‌شود قبری جابه‌جا کرد گفت: بیشتر پولی که از واسطه‌گری نصیب این فرد می‌شده، به حساب اوقاف واریز شده است. 

رییس کمیته میراث فرهگی شورای شهر تهران اظهار کرد: به نظر من سلطان قبر گفتن بازی کردن با آبروی مردم است.این فرد هم واسطه بوده است، مانند هزاران شغل واسطه‌گری که در کشور وجود دارد. تخلف قانونی نکرده است. وقتی محدودیت برای دفن ایجاد می‌شود، واسطه‌گری هم در این خلا ممکن است ایجاد شود. نکته مهم این است که اوقاف به طور کامل در جریان این واسطه‌گری بوده و مجوز داده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: