• پنج شنبه ٢٠ شهريور ١٣٩٩-١٢:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٢٣
حق شناس در چهل و یکمین سالروز درگذشت آیت الله طالقانی:

تا نام آزادی و آزادگی برقرار است قطعا نام طالقانی بزرگ در صدر این فهرست قرار دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: خانه آیت الله طالقانی جز آنکه به مدت دو دهه پایگاه ایشان بود، ارزش تاریخی خود را دارد،اگر منطقه ۱۲ قلب تهران است منزل آیت الله طالقانی قلب،قلب تهران است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، عصر چهارشنبه نوزدهم شهریور ، محمد جواد حق شناس در چهل و یکمین سالروز درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی در منزل ایشان حضور یافت.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن سپاسگزاری از برگزار کنندگان این بزرگداشت ابراز داشت: تا نام آزادی و آزادگی برقرار است قطعا نام طالقانی بزرگ هم در صدر این فهرست قرار دارد.
او ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران این افتخار را دارد که برای برقراری ارتباط نزدیک تر با نسل جوان و معرفی پیشینه تاریخی شهر تهران، برنامه ای را تحت عنوان رویداد های تهران در دستور کار قرار داده است و بزرگداشت هایی را برای بزرگان تهران دنبال می‌کند.
 
او افزود: بزرگداشت شهدای ۳۰ تیر، شهدای مشروطه، آیت الله فیروزآبادی و مراسم شهدای ۱۷ شهریور و امروز نیز شخصیت بزرگی که پس از چهل و یک سال یاد و نام و خاطره او هنوز زنده است یعنی آیت الله سید محمود طالقانی از جمله این بزرگداشت ها هستند.
او در خصوص دلیل این بزرگداشت بیان کرد: از نظر قرآن، بندگان خداوند یکسان هستند اما در مواردی می‌توان تمایز بندگان را در نزد خداوند نگریست که شامل سابقه فرد، جایگاه دانش، سابقه جهاد و مبارزه افراد و مهمترین وجه تمایز ایشان یعنی تقوا می‌شود. 
حق شناس در توصیف ایشان ادامه داد: آیت‌الله طالقانی در هر چهار حوزه مذکور برتری داشتند. ایشان با تکیه بر ایمان و دانش و سابقه خود پیشتاز و جلودار مبارزان بودند. 
حق شناس ادامه داد: در حوزه دانش هم ایشان اثر بزرگ تفسیری خود را در زندان و بدون داشتن منابع شامل شش جلد نگاشتند و اما تقوا و پرهیزکاری این مرد بود که او را به ابوذر زمان و شمشیر مالک اشتر تبدیل کرد و حال ایشان الگویی برای جامعه امروز ما هستند. 
حق شناس در پایان این بخش سخنان خود گفت: آیت الله طالقانی همچنان دریچه ایست به سوی بهشت. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، درباره انتخاب منزل آیت الله طالقانی برای برگزاری این بزرگداشت افزود: آقای ترکمان مسجد هدایت را برای مراسم بزرگداشت آیت الله طالقانی پیشنهاد کردند، اما اعضای شورا پیشنهادی را پسندیدند که به خانه ایشان اشاره داشت.
او ادامه داد: این خانه به جز آنکه به مدت دو دهه پایگاه آیت‌الله طالقانی بود، ارزش تاریخی خود را دارد و اگر منطقه ۱۲ قلب تهران است منزل آیت الله طالقانی در مرکز قلب تهران قرار دارد.
 
حق شناس ادامه داد: سال گذشته در ۱۹ شهریور ماه خانواده آیت‌الله طالقانی پیشنهاد کردند که این خانه جایگاه تاریخی خود را باز یابد و این امر با پشتکار شهردار تهران و نمایندگان مردم تهران در شورای شهر همراه است.
حق شناس در پایان سخنان خود از خانواده آیت الله طالقانی و حجت الاسلام دعایی تشکر کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: