• چهارشنبه ١٩ شهريور ١٣٩٩-١٢:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩١٤
رئیس شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سهم ۵۰ درصدی دولت در توسعه خط ده مترو باید لحاظ شود/ آقای نوبخت پای کلنگی که زده بایستد

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی آقای نوبخت کلنگ مترو را می‌زند یعنی ساخت آن را تایید کرده است. وقتی یک خط مترو ۴۰ کیلومتری را کلنگ زده است،‌ باید پای آن بایستد؛ حداقل در یک سالی که از عمر دولت مانده باید پای آن بایستد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری ایلنا،‌ روز گذشته کلنگ خط ده متروی تهران با حضور جمعی از مسئولان دولتی و مدیران کشوری به زمین خورد.  محسن هاشمی"رئیس شورای شهر تهران" در این مراسم به عدم اجرای مصوبات دولتی در زمینه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: سه سال قبل یک مراسم بزرگ با حضور رئیس جمهور و چند وزیر برگزار شد و مصوبه‌ اتوبوس که بسیار پیشرفته هم بود به همه وزرا ابلاغ شد تا ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۰ هزار مینی بوس توسط ۱۰ کارخانه ایرانی ساخته شود، اما هیچ خروجی نداشت و سه سال است  که این مصوبه بدون اجرا مانده. در حالی که ما در سال جهش تولید هستیم و باید به شوخی بگویم که جهش تولید فقط دوختن ماسک نیست بلکه تولید اتوبوس و واگن را نیز شامل می‌شود.

محمدباقر نوبخت" رئیس سازمان برنامه و بودجه"نیز در این مراسم با اشاره به اجرای کامل تعهد دولت در زمینه پرداخت اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل ونقل تهران اختصاص یافت و خرسندم که امروز اعلام کنم به رغم همه مشکلات مالی، دولت به تعهد خود عمل کرد و این مبلغ پرداخت شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز اخیرا گفته بود اگر دولت مجبور نباشد به شهرداری‌ها کمک نمی‌کند، مثلا در موضوع حمل و نقل عمومی و کرونا، دولت به اجبار در این زمینه کمک کرد. اما این نگاه، نگاه راحتی نیست و منابع در دولت به راحتی اختصاص پیدا نمی کند.

محسن هاشمی"رئیس شورای شهر تهران" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ‌در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دعوت از مسئولان دولت و مجلس، آورده قابل قبولی برای تامین هزینه‌های مالی توسعه پروژه‌های حمل‌و‌نقلی در پایتخت دارد؟ گفت: حضور مسئولان در برنامه‌های مدیریت شهری با فایده است، ‌اما آن قدری که فکر می‌کنیم هم با فایده نیست. برای مثال ما اعلام می‌کنیم که ده هزار میلیارد تومان پول می‌خواهیم و وقتی آنها را به برنامه‌ها دعوت می‌کنیم ۵۰۰ میلیاردتومان گیرمان می آید. یعنی یک ذره‌ای دستمان را می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که دعوت از رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم افتتاح مترو چه نتیجه‌ای برای مدیریت شهری دارد؟ گفت: وقتی به مراسم می‌آیند یعنی تایید کرده‌اند که خط ده ساخته شود، در نتیجه باید در بودجه‌های سالیانه ۵۰ درصد سهم دولت را لحاظ کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی آقای نوبخت کلنگ مترو را می‌زند یعنی ساخت آن را تایید کرده است. وقتی یک خط مترو ۴۰ کیلومتری را کلنگ زده است،‌ باید پای آن بایستد؛ حداقل در یک سالی که از عمر دولت مانده باید پای آن بایستد.

به گزارش ایلنا،‌ محمدباقر نوبخت در مراسم کلنگ زنی خط ده مترو تهران وعده داد که ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه مترو به کلانشهرهای کشور و با اولویت مترو تهران اختصاص می‌دهد.

او از مدیران شهری درخواست کرد که برنامه خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند و گفت: سهم تهران از این مبلغ متناسب با برنامه ای است که مدیران شهری ارائه خواهند داد و با اولویتی که این کلانشهر می خواهد وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: