• چهارشنبه ١٩ شهريور ١٣٩٩-١٠:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩١٢
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به پانا پاسخ داد

چرا «تکیه شهر» بلاتکلیف ماند؛ یادآوری یک قول فراموش شده

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره بلاتکلیفی پیشنهاد خود برای ایجاد «تکیه شهر» توضیحاتی داد و گفت برای ایجاد تکیه شهر 3 مکان پیشنهاد شد اما بلاتکلیف ماند چون انگیزه‌ای برای ساخت آن وجود نداشت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهرران، احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که سال‌هاست از پیشنهاد شما برای ایجاد تکیه شهر در فضای جانبی تئاتر شهر گذشته اما همچنان بلاتکلیف است و چرا این موضوع اجرا نمی‌شود، گفت: «زمانی که این پیشنهاد را دادم، ساختمان کنار تئاتر شهر ساخته نشده بود و پیشنهاد در زمان شهرداری آقای قالیباف مطرح شد. پیشنهاد دادم که تکیه شهر ساخته شود و به نظر این فضا برای تکیه شهر مناسب بود و تئاتر و تکیه شهر مکمل یکدیگر می‌شدند.»

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: «پس از آن پیشنهاد شد که تکیه شهر در مرکز 72 تن در محله سرچشمه تهران ایجاد شود اما این پیشنهاد نیز مورد توجه قرار گرفت چون آن موقع کسی دنبال تکیه شهر نبود. علاوه بر آن زمینی هم در کنار فرهنگستان هنر وجود داشت که پیشنهاد شد تا تکیه شهر در آنجا بنا شود اما بازهم بلاتکلیف ماند.»

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «نقشه‌های تکیه شهر در تهران را پیدا کردیم و اکنون موجود است و این فضاها همواره در طول سال برنامه داشتند و در کنار آن آداب، آیین‌ها، هنر و ادبیات رشد کرده است ولی در نهایت اتفاقی برای ایجاد تکیه شهر صورت نگرفت. البته کاری هم در زمان شهرداری آقای کرباسچی قرار بود شروع شود و مسجدی در خیابان شریعتی بود که قرار شد تکیه شهر شود اما مردم اعتراض کردند که قرار است تئاتر شود که گفتیم قرار است تئاتر آیینی شکل بگیرد اما در نهایت بلاتکلیف ماند.»

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: «موضوع ایجاد تکیه شهر از آن موقع تا حالا بلاتکیف مانده است چون انگیزه تکیه شهر به عنوان یک میراث ارزشمند، وجود ندارد. در صورتی که میراث و سرمایه‌ای است که قرن‌ها با آن زندگی کردیم و اگر تکیه شهر ایجاد شود، می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد. این مساله در شورای چهارم تصویب شد اما اکنون انگیزه ساخت آن وجود ندارد.»

وی تاکید کرد: «ایجاد تکیه شهر پیشنهاد بنده بود و این موضوع را بسیار پیگیری کردم اما خسته شدم.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: