• چهارشنبه ١٩ شهريور ١٣٩٩-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩١١
حسن خلیل آبادی فراهانی در گفت‌وگو با میزان:

پیشنهاد عضو شورا برای حمایت از فعالان تئاتری در ماه محرم و صفر

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری تئاتر‌های عاشورایی در محوطه آزاد و دریافت هزینه‌ای اندک از تماشاچیان به عنوان راهکاری برای حمایت از فعالان این حوزه نام برد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حسن خلیل آبادی فراهانی در گفت‌وگو با میزان به سوالی در خصوص چگونگی ضرورت حمایت از فعالان گردشگری در ماه‌های محرم و صفر پرداخت و گفت: تئاتر‌های خیابانی از جمله راهکار‌هایی است که در این شرایط می‌تواند به کمک فعالان این حوزه بیاید.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: در این زمینه هم مشکلی وجود ندارد و این افراد می‌توانند با شهرداری‌های مناطق صحبت کنند و در بوستان‌ها، فضا‌های آزاد و در اماکنی که امکان برگزاری تثائر مهم باشد، این هماهنگی را ایجاد کنند تا در این ماه محرم و صفر انجام دهند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برگزاری این مراسم منوط به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در میان تماشاچیان است، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند یک قسمتی در پارک را با پارچه محصور کنند و با اجازه شهرداری بتوانند به افراد هم بلیت فروخته و در این زمینه فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پخش آنلاین فیلم‌ها از سایت‌های پخش فیلم و سینما‌ها با استقبال مردم مواجه نشد، تصریح کرد: اقشار مختلف با شیوع کرونا با چنین مشکلی مواجه هستند و این مساله مختص به یک شغل یا حرفه نیست.

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا به همه شغل‌های مختلف ضربه زده است و این مساله حوزه گردشگری را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا دچار مشکل کرده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دولت هم باید از فعالان فرهنگی حمایت را به جا آورده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تسهیلاتی را به این افراد اعطا کرده از جمله اینکه در پرداخت اجاره‌بها تخفیف‌هایی را به این افراد اختصاص داده است.

خلیل آبادی در پایان تاکید کرد این افراد می‌توانند با هماهنگی با شهرداری‌های مناطق این اقدام را اجرایی کرده و با گرفتن وجهی هزینه‌های خود را تامین کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: