• سه شنبه ١٨ شهريور ١٣٩٩-١٣:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٩٩
شهربانو امانی پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۲:

توسعه تهران در منطقه ۲۲ بدون برنامه صورت گرفته است

رییس کمیته "تی. او. دی" *شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود مصوبات متعدد شورای عالی معماری و شهرسازی و تاکید بر اتخاذ رویکرد "تی. او. دی" در برنامه ریزی شهری، متاسفانه، شاهد رشد افقی شهر تهران در جهت غرب هستیم که همچنان نیز ادامه دارد. متاسفانه توسعه شهر در منطقه ۲۲ کاملاً بدون برنامه، وتنها با هدف جذب درآمدهای مالی در کوتاه مدت صورت گرفته است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی، در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، و پس از ارایه گزارش رابط شورایاری منطقه 22 ، با اشاره به بازنگری طرح تفصیلی این منطقه، گفت: طی ارزیابی که توسط همکاران بنده در شورای شهر با همکاری کمیسیون معماری و شهرسازی از طرح تفصیلی منطقه ۲۲ انجام شد، مشخص گردید، تنوع کاربری در منطقه ۲۲ در کمترین میزان ممکن است. مردم در منطقه ۲۲ برای تامین حداقل نیازهای خود هم باید با خودرو سفر کنند. در صورتیکه رویکرد شورای پنجم توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: این منطقه به دلیل عدم اختلاط کاربری، یکی از بزرگترین تولید کنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بزرگترین مقصد سفر در ساعات اوج بعدازظهر است. این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲، بیشترین فشار را بر شبکه ارتباطی شهر در ساعات اوج تحمیل می‌کند.

امانی گفت: توزیع نامتوازن و پرتعداد مال‌های بزرگ در منطقه ۲۲ ، نه تنها مشکلی از ساکنان منطقه حل نمی‌کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه ۲۲ تشدید می‌کند.

این عضو کمیسیون عمران افزود: منطقه 22 می توانست یک نمونه شهرسازی انسان‌محور باشد، که متاسفانه به سبب وجود بساز و بیاندازها و سوءاستفاده‌ها صورت گرفته ، مشکلات جدی در آنجا پدیدار شده است.

رییس کمیته"تی. او. دی"  شورای شهر تهران با اشاره به خطوط مصوب مترو در این منطقه اظهار کرد: در حالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین، پایه‌ای ترین اصل برنامه ریزی شهری است، هیچگونه ارتباطی میان کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه ۲۲ وجود ندارد. متاسفانه در بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۲۲ نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد. امانی خاطر نشان ساخت: با وجود مصوبات متعدد شورای عالی معماری و شهرسازی و تاکید بر اتخاذ رویکرد "تی. او. دی"  در برنامه ریزی شهری، متاسفانه، شاهد رشد افقی شهر تهران در جهت غرب هستیم که همچنان نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: این نوع از توسعه، هزینه‌های سنگین انتقال زیرساخت‌ها و توسعه حمل‌ونقل عمومی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند. متاسفانه  توسعه شهر در منطقه ۲۲ کاملاً بدون برنامه وتنها با هدف جذب درآمدهای مالی در کوتاه مدت صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به تجمع زباله در حدفاصل دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک چیتگر نسبت به رفع معضل توسط منطقه متذکر شد.

235-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: