• سه شنبه ١٨ شهريور ١٣٩٩-١١:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٩٦
حجت نظری در تذکری در خصوص وضعیت نامناسب آبیاری:

آثار هنری بیرون از موزه هنرهای معاصر دچار فرسایش شده است

lرییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در چند دهه اخیر به دلیل آبیاری نادرست محوطه فضای سبز پارک لاله، آثار هنری بیرون از موزه هنرهای معاصر که میلیارد ها تومان ارزش مالی دارند، دچار فرسایش و خوردگی و از مدت عمر مفید آنها کاسته شده است. متاسفانه شیوه نادرست آبیاری در محوطه موزه، آسیب‌های جبران ناپذیری به این آثار فاخر که نمونه بعضی از آنها در دنیا کمتر یافت می‌شود، وارد کرده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری در دویست و سی و پنجمین جلسه شورا، گفت: در آستانه سالروز درگذشت آیت‌الله سید محمود طالقانی هستیم و لازم می‌دانم یاد ایشان را گرامی بدارم.

وی افزود: آیت الله طالقانی فردی بود که نقش زیادی در ایجاد بسترها برای شکل‌گیری نهاد شورا در کشورمان داشت، و امیدوارم یادگار و پیگیری‌های ایشان با تصمیماتی که این روزها از مجلس در مورد محدود کردن نهاد شورا شنیده می‌شود، به حاشیه نرود.

وی در ادامه با اشاره به محوطه پیرامونی موزه هنرهای معاصر گفت: این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران و جهان است، که گنجینه‌ای بسیار گران‌بها از بزرگ‌ ترین هنرمندان دنیا همچون گوگَن، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی در آن نگهداری می‌شود. و البته دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی هم در مورد این گنجینه وجود دارد که در جای خود باید پاسخی مناسب به آن داده شود.

نظری ادامه داد: اما موضوعی که امروز قصد پرداختن به آن را دارم، وضعیت مجسمه‌ها و آثاری است که در محوطه بیرونی این موزه قرار دارد. آثاری گران‌بها که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد، و اثر هنرمندان بزرگ جهانی است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در چند دهه اخیر به دلیل آبیاری نادرست محوطه فضای سبز پارک لاله، این آثار هنری دچار فرسایش و خوردگی شده‌ و از مدت عمر مفید آنها کاسته شده است. متاسفانه شیوه نادرست آبیاری در محوطه موزه آسیب‌های جبران ناپذیری به این آثار فاخر که نمونه بعضی از آنها در دنیا کمتر یافت می‌شود، وارد کرده است.

نظری خاطرنشان ساخت: در همین راستا، از شهرداری منطقه شش، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و همچنین سازمان زیباسازی می‌خواهم که هرچه سریعتر در شیوه و نحوه آبیاری فضای سبز محوطه موزه تجدیدنظر کرده و روشی را برای آبیاری انتخاب کنند که خسارت بیشتری به این آثار گران‌بها و منحصر به‌ فرد هنری وارد نشود.

 

235-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: