• سه شنبه ١٨ شهريور ١٣٩٩-١١:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٩٥
محمد سالاری در فرایند بررسی مسائل منطقه ۲۲ با حضور شورایاران در صحن شورای شهر:

جایگاه نهادهای شورایی و انتخابي متزلزل شده است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، با انتقاد از مشارکت ندادن شورایاران در تصمیم گیری ها نسبت به تنزل جایگاه نهادهای شورایي و نهادهای انتخابی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، در دویست و سی و پنجمین جلسه شورا، پس از استماع گزارش رابط  شورایاری منطقه ۲۲ ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی به عنوان احیاگر اندیشه شورایی، گفت: این روزها پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهای شورایی و نهادهای انتخابی جایگاه بسیار نگران کننده ای دارند، و با توجه به مجموعه طرح هایی که اکنون در مجلس مطرح است، این جایگاه متزلزل تر هم می شود، يكي از نمونه هاي بارز آن نیز رای دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی شناختن فعاليت شورایاری ها با ۵ دوره سابقه است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل با ارزشی که در طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ آمده است، بیان کرد: جهت استفاده از ظرفیت های باقی مانده این منطقه در تامین سرانه های خدماتی به عنوان اولین مشکل و چالش منطقه ۲۲، برای اولین بار در نظام تصمیم گیری مدیریت شهری، بانک زمین خدمات عمومی را در طرح تفصیلی منطفه ۲۲ تصویب کردیم، به این مفهوم که همه اراضی باز باقی مانده که در طرح تفصیلی برای تامین سرانه ها در نظر گرفته شده، باید بصورت لیست در بانك زمين خدمات عمومي تجمیع و برای تامین سرانه های خدماتی بکار برده شوند. و اگر در محله ای سرانه ها کافی بود از طریق تهاتر در محله با سرانه کمتر استفاده شود. و از شهردار منطقه می خواهم  این موضوع را مجدانه پیگیری کنند.

سالاری ضمن تشکر از  احیا سند هزار و یک شهر، ادامه داد: مدیریت شهری دوره پنجم در راستای باز پسگیری املاک و اراضی شهر، سند هزارو یک شهر را احیا کرد و بزودی سند آن قطعی می شود.

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از طولانی شدن فرایند انتخاب مدیران محله و چالش های موجود در این خصوص اظهار داشت : درست است که با پیشنهاد من و تصویب شورای شهر تهران اختیارات مالی شورایاران حذف شد. و اکنون خود شورایاران نیز از این تصمیم رضایت دارند. اما این موضوع به مفهوم عدم مشارکت آن ها در تصمیم گیری ها نیست و نباید آن رویکرد هاي  تحکمی و تصمیم گیری در اتاق های دربسته، كه همواره مورد انتقاد ما بوده ادامه پیدا کند، و این موضوع باید سریعا حل شود.

وي از معاونت فرهنگي واجتماعي شهرداری خواست، از اضافه كردن شرط و شروط هاي آنچناني كه در انتخاب مديران معقول نيست و عدم مشاركت دهي شوراياران در تصميم گيري ها پرهیز کنند، و افزود: مگر ما چقدر زمان داريم كه انتخاب مدير محله ماه ها طول مي كشد واين همه چالش و حاشيه ايجاد مي کنيد.

235-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: