• سه شنبه ١٨ شهريور ١٣٩٩-١١:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٩٤
زهرا نژاد بهرام پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 22 :

برج های شهرک مروارید غیر استاندارد هستند

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرک مروارید با داشتن 59 بلوک 25 تا 35 طبقه و ظرفیت پذیرش حدود 56 هزارنفر، فاقد هرگونه ظرفیت های شهرسازی اعم از معابر، شبکه معابر و سایر ظرفیت های شهری است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام در دویست و سی و پنجمین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 22 ، گفت: همانطور که گفتند مسائل این منطقه از جنس بافت های فرسوده و مواردهای متعدد دیگر بسیار متنوع شده است. به طوریکه در 19 منطقه دیگر هم ما درگیر آن هستیم . اما جنس مسائل و مشکلات منطقه 22 همانطور که عرض شد متفاوت است.

وی ادامه داد: به طور مثال مسئله شهرک مروارید، با داشتن 59 بلوک 25 تا 35 طبقه و ظرفیت پذیرش حدود 56 هزارنفر، فاقد هرگونه ظرفیت های شهرسازی اعم از معابر، شبکه معابر و سایر ظرفیت های شهری است.

نژاد بهرام اضافه کرد: حتی نوع قرار گرفتن این برج ها نیز قابل بحث است زیرا اکثراً به شکل غیر متعارف و غیر استاندارد ساخته شده اند.

وی خاطر نشان ساخت: پیگیری های متعددی هم که صورت گرفته، نشان داده  متاسفانه به رغم تمام تلاش هایی که برای بهبود شرایط شهرسازی، بخش هایی از این شهرک که هنوز ساخته نشده و در حدود 12 بلوک است هم، نتوانستیم کاری را پیش ببریم، چرا که از نظر ملکی هم دچار مشکل هستند.

نژاد بهرام افزود: جدی ترین مسئله محدوده شهرک مروارید، عدم رعایت سهم 30به 70 بوده است . یعنی 70 درصد عرصه شهرک باید به ایجاد سرانه های خدماتی اختصاص داده شود. اما متاسفانه شهرداری 70 درصد سهم خودش را هم واگذار کرده یا فروخته! و این سازوکار باعث شده است که محدوده شهرک مروارید را فاقد ظرفیت های شهرسازی کرده است.  به همین دلیل در حال حاضر این شهرک با مشکل مالکیت روبرو شده است. و این اراضی موسوم به پلاک چهار ورد آورد محسوب می شود ، که شهرک مروارید را به طور کامل در بر گرفته و منجر به مشکلات جدی حقوقی شده است. به طوریکه این موضوع مجدداً باید بررسی شود به رغم اینکه 56 هزار نفر در این شهرک ساکن شوند.

عضو هیات رییسه شورا گفت: موضوع دوم در ارتباط با طرح توسعه دانشگاه علامه طباطبایی است،  که خوشبختانه به دلیل اینکه نه طرح مصوبی داشت و نه اینکه پیشنهاد مصوبی از شورای عالی و کمیسیون ماده پنج داشت، فقط در جهت تملک یا واگذار کردن بخشی از دهکده المپیک به این دانشگاه، با درایت شهردار منطقه و حمایت شهرداری جلوی این اقدام غیر اصولی گرفته شد.

وی یاد آور شد: در خصوص فاضلاب پیرامون دریاچه خلیج فارس هم باید گفت، متاسفانه ارتفاع میزان آب در برج های حاشیه دریاچه به حدود یک متر می رسید، که خوشبختانه با کمک کمیسیون خدمات شهری شورا و شهرداری منطقه لزوم احداث  «تصفیه خانه خرگوش دره» به تصویب رسید .و ما امیدواریم که در کوتاه مدت با توجه به پیگیری های شهرداری منطقه، شورا و سازمان آب و فاضلاب بتوانیم حداقل از برزو اتفاق های این چنینی که به دلیل نبودن ظرفیت های لازم ایجاد شده است جلوگیری نماییم.

235-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: