• دوشنبه ١٧ شهريور ١٣٩٩-١٣:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٧٥
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد؛

اصرار شورای پنجم بر شفافیت‌ در واگذاری املاک شهرداری تهران

هر جایی از بازپس‌دادن املاک شهرداری تهران امتناع شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از پانا؛ طرح انضباط‌بخشی به املاک شهرداری تهران در قالب شناسایی املاک واگذار شده این نهاد در دستور کار اعضای شورای پنجم شهر تهران قرار دارد و بنا به گفته ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، این شورا در موضوع واگذاری املاک شهرداری که در اختیار دیگران است، هر جا به قطعیت برسد که فرایند واگذاری از نظر قانونی دارای مشکل بوده است و بازگردانده نمی‌شود، این واگذاری‌ها با ذکر نام افراد به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.

 

واگذاری املاک شهرداری تهران در دوره پیشین مدیریت شهری پایتخت و بازپس‌گیری این املاک یکی از دغدغه‌های جدی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است که در این دوره به دلیل حساسیت‌های موجود سیدمحمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران به نمایندگی از شورای پنجم مامور بازگرداندن املاک شهرداری شد. به گفته میرلوحی، از مجموع 2 هزار ملکی که در اختیار مدیران اسبق شهری بود، سال گذشته ۴۱ ملک شهرداری پس گرفته شد. این در حالی است که اعضای شورای شهر تهران در دی ماه سال گذشته نیز طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهر تهران در ۱۰ سال گذشته را به تصویب رساندند تا جدیت خود را در این مسیر نشان دهند.

در همین زمینه محمود میرلوحی طراح این طرح درباره چرایی طراحی آن اظهار کرده بود:« پس از آنکه در مهر ۹۷ طی مصوبه‌ای شهرداری تهران ملزم به ارائه گزارش از املاکی شد که حق بهره‌برداری آن طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون بود، گزارش‌های متنوعی به شورا ارائه شد. در مرحله نخست اعلام شد ۶۷۴فقره ملک به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است. در مرحله دوم تعداد این املاک به هزار و ۳۰۰فقره رسید و در نهایت امروز شنیده می‌شود که تعداد آن هزار و ۹۰۰ فقره است. وی با بیان اینکه گفته می‌شود ۳ هزار و ۸۰۰واحد ملکی به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است، تصریح کرد: هنوز هم شاهد کشف موارد جدیدی از واگذاری‌ها هستیم. قرار بود طبق آیین‌نامه مالی شهرداری، بانک اطلاعاتی در سازمان املاک تهیه شود. براساس تکلیف برنامه ۵ ساله دوم در شهرداری تهران نیز باید این بانک ایجاد می‌شد اما در تلفیق بودجه سال ۹۳ اعلام شد هزار و ۱۰۰ سند وجود دارد که سند آن موجود است اما خودشان نیستند.»

 

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین پیگیری‌ها برای بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران و اعلام اسامی افرادی که ملک شهرداری را بازنمی‌گردانند، اظهار کرد: «شورای شهر تهران در موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران که در اختیار دیگران است، هر جا که به قطعیت برسد که فرایند واگذاری از نظر قانونی دارای مشکل بوده است و بازگردانده نمی‌شود، این واگذاری‌ها با ذکر نام افراد به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.»

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: «اینطور نیست که فقط اسامی افرادی که املاک شهرداری در اختیار آنها است فقط در جلسات هم‌اندیشی ذکر شود بلکه اکنون تمام تلاش کمیته‌ای که بررسی املاک را بر عهده دارد این است که املاک واگذاری شده، شناسایی و مشخص شود با چه مکانیسمی واگذار شده است و آیا این مکانیسم قانونی بوده یا خیر.»

وی خاطرنشان کرد: «حتی اگر فرایند واگذاری املاک شهرداری تهران نیز قانونی بوده است، از آنجا که شامل محدودیت زمانی می‌شود، باید پس داده شود و هر جایی از بازپس‌دادن املاک امتناع شود مطمئن باشید اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: