• يکشنبه ١٦ شهريور ١٣٩٩-١٥:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٦٥
احمد مسجدجامعي در دویست و سی و چهارمین جلسه شورا:

كاركنان مديريت شهري هم نیازمند خانه و باشگاه هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: روح طرح «نحوه اصلاح رويه فعاليت‌هاي خدمات شهري براي كاهش تلفات نيروي انساني» این است که ما به پرسنل زیرمجموعه شهرداری توجه لازم را داشته باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعي در دویست و سی و چهارمین جلسه شورا با بيان اين مطلب، گفت: ما تاکنون خانه های زیادی را در شهر حمایت کردیم، که الان هم فعالیت دارند. مثل  حمایت از خانه مداحان، خانه هنر، خانه سینما و نظایر این ها كه خیلی هم خوب است. اما  تاکنون برای پاکبانان، رانندگان تاکسی ، اتوبوسرانی و مانند اين‌ها که زیرمجموعه شهرداری هم هستند، فکری نکردیم. در حالی که برای آنها هم می توانیم چنین خانه هایی داشته باشیم.

کاهش تلفات نیروی انسانی شهرداری، نیازمند طرح و تدبیر جدید است

عضو شوراي شهر تهران افزود: در مجموعه مديريت شهر تلاش‌ ما بیشتر معطوف به دیگران بوده كه در جاي خود بسيار هم لازم است و من هم به نوبه خودم از ظرفیت مدیریت شهری برای حمایت از این خانه ها ی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه بسیار استفاده کردم، و تشکر هم می کنم.

وي با اشاره به اين نكته كه فراهم آوردن چنين امكاني برای کارکنان حوزه خدمات شهری که در خط مقدم خدمات در شهر هستند می تواند اثرات خیلی خوبی داشته باشد توضيح داد: در طرح «نحوه اصلاح رویه فعالیت های خدمات شهری برای کاهش تلفات نیروی انسانی» ما به دنبال کاهش تلفات نیروی انسانی شهرداری هستیم که خود نیازمند یک طرح و تدبیر جدید است و به همين جهت این طرح را تحت عنوان اصلاح رویه ها و فرایندهای حاکم بر نحوه انجام فعالیت های خدمات شهری برای کاهش تلفات انسانی ارائه کردم.

وي به چند گزارش در خصوص جان‌باختن نيروهاي شهرداري تهران اشاره كرد، و افزود: يك گزارش را خانم نوری دادند كه مربوط به تصادفی مي‌شد که عده ای از پاکبانان جانشان را از دست دادند. یکبار هم خودم پی گیر موضوعي اين‌چنيني بودم، که پاكبانان درگذشته، افغانستانی بودند و برای انتقال متوفی به افغانستان مشکل وجود داشت، كه اگر حمایت نمی شد، معلوم نبود به انجام برسد.

مهمترین مسولیت هر نظام؛ دفاع از حق حیات است

مسجدجامعي در ادامه به مسئوليت مجموعه مديريت شهري در خصوص شهروندان پرداخت، و در توضيح آن گفت: بحث این است که ما یک مسولیت نسبت به حق حیات همه شهروندان داریم و يك مسولیت هم وجود دارد كه عمومی و سرمایه‌اي است. بنابراين حق حیات فقط شامل شهروندان نیست حق حیات آب، حق حیات طبیعت و حق حیات خاک هم هست، و بايد گفت مهمترین مسولیت هر نظامی؛ دفاع از حق حیات است.

عضو شوراي شهر تهران افزود: در كنار اين‌ها یک مسولیت قانونی هم هست. هر بنگاه خدماتی یک کارفرما و پروتکل هایی براي خود دارد. به عنوان مثال رفت و روب و نظافت  در بزرگراه ها و معابر اصلی شهر با استفاده از تجهیزات و ماشین های مکانیزه صورت می گیرد، و اصولا از حضور فیزیکی پاکبانان استفاده نمی کنند.  

وي در ادامه گفت: یک مسولیت سازمانی هم در خصوص بهبود رویه ها و نیروی انسانی داریم که دائما باید رصد شود. علاوه ‌بر اين‌ها یک مسولیت اجتماعی نيز هست، که باید هم به شهروندان و هم نیروی انسانی خودمان توجه کنیم.

شهرداری نحوه حمایت از خانواده های آسیب‌ديده حوادث خدمات شهري را مشخص كند

مسجدجامعي ضمن بيان اين موضوع كه حوادث اخیر و از بین رفتن جان کارکنان خدماتی شهرداری یا کارکنان پیمانکارانی که طرف قرار داد شهرداری هستند ، تاكيد كرد: بر اساس طرح «نحوه اصلاح رویه فعالیت های خدمات شهری برای کاهش تلفات نیروی انسانی» شهرداری تهران ظرف مدت سه ماه گزارش کارشناسی درخصوص عوامل موثر بر وقوع سوانح، برای پاکبانان، کارگران خدمات شهری و ماننداين‌ها (یعنی همان ها که برایشان خانه و باشگاهی نساختیم) ارائه خواهد داد، و بر اساس آن لازم است رویه ها و فرایندهای حاکم بر فعالیت های عمومی شهر هم به گونه ای اصلاح شود، که به کاهش تلفات منجر شود. علاوه‌براين ضروري‌است، شهرداری طرحی ارائه دهد که نحوه حمایت از خانواده های آسیب دیدگان این حوادث را مشخص كند.

234-14

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: