• يکشنبه ١٦ شهريور ١٣٩٩-١١:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٥٧
ناهید خداکرمی در تذکری بیان داشت

شهرداری در نظم بخشی به المان های بصری و جلوگیری از آشفتگی اقدام کند

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران می بایست نسبت به ساماندهی تابلو های واحد های تجاری صنفی و اداری اقدام کند، و در صدور مجوز نصب تابلو ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد، منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند. و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان، و نظم بخشی به المان های بصری، بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل بعمل آورد .

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناهید خداکرمی در دویست و سی و چهارمین جلسه  شورا با نشان دادن تصاویری از تبلیغات شهری، بیان کرد:  شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد، که یک سری مربوط به عناصر معماری در مقیاس بزرگ، مانند ساختمان ها است، که متاسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می خواهد، و یکسری هم عناصر کوچک هستند، که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش مؤثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد.

وی افزود:  از جمله این عناصر کوچک، تابلو های تجاری و صنفی است که باید هماهنگ با سیمای شهر باشند، می تواند سیمای شهر را شکیل تر و مطلوب تر بنمایش بگذارد. رعایت اینکه یک تابلو چه رنگی باشد، چند درصد سطح در معرض دید واحد تجاری را در بر بگیرد، چه فونت و ابعادی داشته باشد، مهم است و نمی شود از فضایی که  متعلق به مردم است، هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد، این بی نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحد های تجاری مستقر در مناطق و محلات براحتی قابل بهبود است. قطعاً هیچ واحد تجاری اجازه ندارد تا تابلویی نصب کند که برای مثال ابعاد آن بیش از  15% از سطح بیرونی خود باشد.

خداکرمی گفت: به همین دلیل به شهردار تهران تذکر داده می شود، با توجه به مصوبات مربوطه از شورای اول تا چهارم (بشماره 160213526435 مورح 94/10/12 ، 160209417677 . 160208515298 و 160190711674 و مصوبه اصلاحی مورخ 07/11/1397 شورای پنجم ) علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلوها، نسبت به ساماندهی تابلوهای واحد های تجاری صنفی و اداری اقدام کند، و در صدور مجوز نصب تابلو ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد، منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند. و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان های بصری، بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل بعمل آورد .

234-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: