• يکشنبه ١٦ شهريور ١٣٩٩-١١:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٥٦
مرتضی الویری در نطق پیش از دستور خود مطرح کرد

واگذاری اختیارات نمایندگان مجلس در انتخابات شوراها به شورای نگهبان جای تعجب دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به طرح نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها گفت: با توجه به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتا ده کاندیدا دارد. این نهاد چگونه می خواهد به انتخاباتی، مانند شوراها با نیم میلیون کاندیدا نظارت کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور در دویست و سی چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: طرح قانونی نظارت بر انتخابات کشور که مجلس نظارت بر آن را به یک کمیسیون هفت نفره واگذار کرده است، و دبیرخانه آن نیز در شورای نگهبان تشکیل خواهد شد، جای تامل دارد، این در حالی است که  در اصل ۹۹ قانون اساسی حوزه نظارت شورای نگهبان در انتخابات مشخص شده است، حال آنکه  در زمان تدوین قانون اساسی، این امر به این نهاد واگذار نشد.

وی افزود: با توجه به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتا ده کاندیدا دارد، این نهاد چگونه می خواهد به انتخاباتی، مانند شوراها با نیم میلیون کاندیدا نظارت کند.

وی افزود: تعجب می کنم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر اتخابات شوراها که در اختیار مجلس شورای اسلامی است را می خواهند به شورای نگهبان واگذارکنند.

الویری با انتقاد از حذف یک درصد مالیات ارزش افزوده از درآمد شهرداری ها گفت: طرح حذف  یک درصد  مالیات ارزش افزوده  که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، باعث کاهش درآمدهای شهرداری ها خواهد شد، که با توجه به بحران مالی شهرداری ها، تقاضا دارم که در این طرح بازنگری شود.

وی گفت: همچنین لایحه درآمدهای پایدار که ثمره چهار دهه بررسی کارشناسی است و در مجلس و دولت تصویب شده، برای تایید به شورای محترم نگهبان فرستاده شد، و باید این موضوع مورد اهمیت قرار گیرد، که هزینه یک بدنه وسیع در سطح کشور، از همین عوارض وضع شده در لایحه درآمد های پایدار تامین می شود، لذا انتظار داریم که مورد عنایت بیشتر قرارگیرد.

الویری در ادامه با اشاره به طرح مجانی شدن برق برای 30 میلیون روستایی  افزود: بر مبنای شاخص های موجود، ما چهار برابر دنیا و هفت برابر کشوری مانند ژاپن انرژی مصرف می کنیم لذا مصرف انرژی در کشور ما به صورت طبیعی بالا هست و از جهت دیگر از منظر یارانه ای هم که پرداخت می کنیم  در دنیا در مقام اول هستیم. بنابراین ما اگر بخواهیم برق را مجانی و در اختیار شهروندان قرار دهیم از یک جایی باید منابع آن را تامین کنیم و باید از جاهای  دیگر کسر و تامین شود وقتی نرخ برق مجانی شود به شهروندان سیگنال داده میشود که بیشتر مصرف کنند و وضعیت مصرف انرژی در کشور بدتر میشود پس توصیه میکنم به دولت تدبیر و امید خدای نخواسته دچار راه حل های پوپولیستی که همیشه مورد انتقاد ما بوده نشود.

234-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: