• يکشنبه ١٦ شهريور ١٣٩٩-١٠:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٥٣
مجید فراهانی تذکر داد

لزوم مشارکت فعالان مناطق در ایجاد زمینه های ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم مشارکت فعالان مناطق در ایجاد زمینه های ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان، در مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا با جهت دهی هزینه اعتبارات کمک به توسعه و تجهیز مدارس مناطق براساس بودجه مصوب سال 1399 تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در دویست و سی و چهارمین  جلسه  شورا گفت: دیروز 15 شهریور ماه با نواخته شدن زنگ مدارس در شرایطی که همچنان شیوع کرونا مهم ترین تهدید برای زندگی به شمار می رود، سال تحصیلی 1399آغاز شد. در این میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان و طلایه داران ایران فردا، در شرایطی به مدرسه و کلاس درس باز می گردند، که موضوع سلامتی و دغدغه «جان» به بیم و امید های پدران و مادرانی که تمام تلاششان را برای سلامت و سعادت فرزندانشان به کار بسته و می بندند، افزوده شده است.

او افزود: البته دوگانه سازی آموزش و سلامت، خانه و مدرسه امری بسیار مذموم است! اما وقتی فرزندان دانش آموزمان شاهد آغاز سال تحصیلی، با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور به شکل مجازی، و اجتناب جناب آقای دکتر روحانی برای نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی هستند، مطمئناً در ذهن پرسشگر و جستجوگرشان سوالات بسیاری مطرح شده است!

فراهانی تاکید کرد: در این میان اما شهرداری تهران به عنوان همراه همیشگی مردم در هر شرایطی لازم است تلاش خود را برای صیانت از حق حیات شهروندان به ویژه دانش آموزان عزیز و معلمان زحمتکش به کار بندد؛ شورای اسلامی شهر تهران در بودجه مصوب سال 1399 شهرداری را مکلف به هزینه 467  میلیارد ریال برای «حمایت از توسعه و تجهیز مدارس» کرده است که لازم است این اعتبارات با جهت دهی هزینه کرد به تامین تجهیزات و امکانات لازم برای ضد عفونی و ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا و صیانت از حق حیات دانش آموزان عزیز هزینه شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: البته مطمئناً همانطور که تا امروز از محل برداشت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا که با موافقت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) انجام شد؛ توسط دولت سهمی به شهرداری تهران پرداخت نشده است. اما شهرداری در این میان به وظیفه خود در صیانت از حق حیات شهروندان عمل خواهد کرد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لزوم و مشارکت فعال مناطق در ایجاد زمینه های ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا  با جهت دهی هزینه اعتبارات کمک به توسعه و تجهیز مدارس مناطق  براساس بودجه مصوب سال 1399» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع شهرداران محترم مناطق، و همکاری مدیران و معلمان شاهد توجه بیش از پیش به سلامت دانش آموزان در  مدارس باشیم.

 

234-2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: