• شنبه ١٥ شهريور ١٣٩٩-١٩:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٤٨
زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با میزان بیان کرد؛

توصیه‌های ضدکرونایی رییس کمیسیون سلامت شورا در بازگشایی مدارس

خبرگزاری میزان- رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به بیان توصیه‌هایی به خانواده‌ها در بازگشایی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌هایی بهداشتی با توجه به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: امسال وضعیت تحصیل دانش آموزان متفاوت از سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و تمهیداتی که آموزش و پرورش اتخاذ کرده، مدارس به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شده و دانش آموزان از هر دو شیوه می‌توانند برای تعلیم و تربیت استفاده کنند.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در همین راستا با توجه به پیگیری‌های انجام شده، وزارت آموزش و پرورش قول داده که تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و با توجه به توضیحات آقای وزیر آموزش و پرورش و مدیران این وزارتخانه اینطور به نظر می‌رسد که سازوکار‌های لازم فراهم شده و بسیاری از آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

صدراعظم نوری تصریح کرد: در همین شرایط برای آموزش‌های حضوری هم به پروتکل‌های بهداشتی توجه شده و در همین راستا مدارس موظف شده‌اند که کاملا آمادگی را برای بازگشایی را داشته باشند و هم آموزش‌های لازم را به مدیران و متولیان امر آموزش داده شده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه به کار بندند و تلاش کنند که دانش آموزان بتوانند با کمترین آسیب از امر آموزش بهره‌مند شوند.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مهمترین کاری که خانواده‌ها باید به آن انجام داد این است که خانواده‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و طرز استفاده از ماسک را به دانش آموزان آموزش داده شده و در صورت توان حتی چند بار ماسک در مدرسه تعویض شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های درسی سال تحصیلی جدید طولانی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مدارس هم باید بر استفاده دانش‌آموزان از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند، هرچند که والدین هم باید بر عملکرد مدارس نظارت کرده و این مساله باید جدیت بیشتری را در سال تحصیلی جدید به خود بگیرد.

صدراعظم نوری تصریح کرد: اگر احیانا قصور، سهل‌انگاری یا غفلتی در این زمینه از سوی کادر آموزشی دیده شود، خانواده‌ها به سرعت می‌توانند این مساله را منعکس کرده و نسبت به رفع آن اقدام کرده و کار‌های لازم در این حوزه انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به سوالی در خصوص اینکه مدارس از اولیا درخواست رضایتنامه کرده‌اند تا مسئولیتی بر گردن آنان نباشد، هم پاسخ داد و گفت: تا جایی که من پیگیری کردم مدارس اعلام کرده‌اند که خانواده‌ها رضایت خود را در حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس اعلام کنند.

وی ادامه داد: به احتمال قوی بسیاری از مدارس فعالیت خود را به صورت غیرحضوری ادامه می‌دهند و حتی در بازگشایی مدارس هم بسیاری از مدارس دانشآموزان را به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده‌اند و تمهیداتی اندیشیده شده است تا فرزندان در امر آموزش با آسیب مواجه نشوند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: