• جمعه ١٤ شهريور ١٣٩٩-١٢:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٣٠
زهرا نژاد بهرام در گفتگو با رکنا:

بیش از 100هزار نفر در شهرداری کار می کند/ منکر زیاد بودن کارمندان شهرداری نیستیم

با شیوع کرونا شهرداری جزو آن نهادهایی بود که جهت حفظ سلامت پرسنل خود، دورکاری کارمندان خود را در دستور کار قرار داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در مورد دورکاری کارمندان شهرداری به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: 30درصد کارکنان شهرداری دورکاری می کردند.

کارمندان اداری شهرداری دورکار شدند

وی با اشاره به این که همه کارمندان شهرداری با مردم سر و کار ندارند، تاکید کرد: کارمندان خدمات شهری و نظارتی نمی توانستند دورکاری کنند. نظارت بر پروژه ها و کار پیمانکاران نیز به صورت مستقیم انجام می شد. ولی کارمندان در حوزه کارهای اداری در حوزه بودجه، امور اجتماعی و... و جنس آن عملیاتی و اجرایی نیست، دورکاری کردند. همه کارکنان شهرداری دورکار شدند. ضمن آن که شهرداری تمام تلاش خود را انجام داده که با شبکه های ارتباطی و اینترنت با مردم ارتباط بگیرد. یعنی مردم از طریق اینترنت مشکلات خود را حل کنند و برای حفظ سلامتی خود بیشتر در خانه بمانند. 70درصد پروسه صدور پروانه، نتایج بررسی ها، آپلودکردن مدارک از طریق اینترنت قابل پیگیری و انجام به صورت آنلاین است.

انتقال ظرفیت های الکترونیکی شهرداری به خانه کارمندان

به گفته این عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران؛ کارمندانی که تجهیزات آنلاین بودن را داشتند که از آن استفاده کردند ولی افرادی که وسایل الکترونیکی نداشتند از ظرفیت های محل کار خود استفاده کردند و به صورت امانی وسایل را به خانه انتقال دادند. شهرداری در جهت سخت افزاری مشکلی نداشتند.

منکر زیاد بودن کارمندان شهرداری نیستیم

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود دورکاری پرسنل شهرداری نشان داد که بود و نبود برخی فرقی نمی کند، گفت: تمام این پرسنل در سطح شهر خدمت می کنند و ساختار شهرداری احتیاج دارد که نیروهای خود را مدیریت کند و مدیریت اجرایی در حال این مدیریت است. تعداد نیروهای شهرداری نیز برای این سازمان زیاد است و کسی منکر آن نیست. بیش از 100هزار نفر در شهرداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می کنند. حدود 68هزار نفر به صورت رسمی در شهرداری فعالیت می کنند. مدیریت شهری در این شرایط همکاری می کند با همکاران خودش و هنر مدیریت شهری است که از نیروهای خود به بهترین نحو استفاده کنند. من فکر می کنم مدیریت شهری در این زمینه پرتوان ظاهر شده است.

کارمندان شهرداری را تعدیل نمی کنیم

زهرا نژادبهرام با اشاره به این که شهرداری در این دوره بحران با کمبود درآمد روبروست، آیا قرار نیست که تعداد کارمندان شهرداری کاهش یابد؟ تاکید کرد: تا جایی که من خبر دارم هیچ تعدیلی در شهرداری رخ نخواهد داد. چرا که کارمندان شهرداری همشهریان ما در تهران هستند و شاید در شرایط رونق اقتصادی و خاص بتوان سازمان شهرداری را کوچک کرد اما در بحران که شرایط و فرصت شغلی برای کارمندان وجود ندارد تعدیلی صورت نخواهد گرفت. شهرداری با سختی تمام هزینه ها را تامین می کند اما به این معنی نیست که تعدیل نیرو خواهد کرد. این سختی را همه با هم تحمل می کنیم. کرونا و تحریم های ظالمانی شرایطی در کشور به وجود آورده است که باید اتحاد و همدلی داشته باشیم. "چون عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضو ها را نماند قرار" مدیریت شهری تلاش می کند که در این شرایط پشتیبان کارمندان خود باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: