• پنج شنبه ١٣ شهريور ١٣٩٩-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٢٧
محسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت نیرو و شهرداری تهران بیان داشت؛

احداث تصفیه خانه‌ها باید تسریع شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:درخواست شورای شهر و شهرداری این است که تصفیه خانه‌ها هرچه سریع‌تر ساخته شده و پساب در اختیار قرار گیرد تا از آب چاه‌ها استفاده نشود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت نیرو و  شهرداری تهران در خصوص اقدام مشترک استفاده از تصفیه خانه فاضلاب برای آبیاری فضای شهر تهران با حضور  محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، رضا اردکانیان وزیر نیرو و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد.
 
محسن هاشمی  در این مراسم که بحث مدیریت آبیاری فضای سبز شهر تهران از پساب  را شامل می شود گفت:در حال حاضر ۴۵۰ میلیون متر مکعب تولید پساب در تهران داریم که این رقم باید به ۷۸۰ میلیون متر مکعب برسد، بنابراین در این زمینه باید ساخت تصفیه خانه‌ها تسریع شود.
 
وی گفت: استفاده از پساب در شهر تهران برنامه مثبتی است که دنبال می‌شود و نگرانی در اجرای ساخت تصفیه خانه‌هایی است که هنوز ساخته نشده است. نگرانی شورای شهر و شهرداری تهران این بود که حتما در مسیر پروژ‌های مربوط به شهر تهران هزینه شود.
 
رئیس شورای شهر ادامه داد: درخواست شورای شهر و شهرداری این بوده که تصفیه خانه‌ها هرچه سریع‌تر ساخته شده و پساب در اختیار قرار گیرد تا از آب چاه‌ها استفاده نشود.
 
وی گفت: در حال حاضر ۴۵۰ میلیون متر مکعب تولید پساب داریم که این رقم باید به ۷۸۰ میلیون متر مکعب برسد، بنابراین در این زمینه باید ساخت تصفیه خانه‌ها تسریع شود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون اکثر تصفیه خانه‌ها در جنوب تهران قرار دارد که باید در مرکز و شمال تهران نیز اجرای تصفیه خانه عملیاتی شود تا بتوانیم از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر از آب و برق به شکل بهتری استفاده می‌شد یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه مصرف بهینه در جهان بودیم، گفت: وزارت نیرو از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها بوده که در حوزه برق و شبکه آب برنامه‌های مناسبی را در سطح کشور به سرانجام رسانده است که اگر از آب و انرژی بهینه استفاده می‌شد وضعیت بهتری داشتیم.
 
وی افزود: در حال حاضر ۱۰ مرکز جمع آوری شیرآبه‌های پسماند زباله در تهران داریم که هنوز به شبکه فاضلاب متصل نشده است چه خوب است به این موضوع اهمیت داده شود تا شاهد نفوذ شیرآبه به مخازن آب نباشد.
 
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: این شیرآبه‌ها می‌تواند بحران زیست محیطی ایجاد کند که اگر مراکز تصفیه خانه ساخته شود از آلودگی احتمالی منابع آبی جلوگیری خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: