• چهارشنبه ١٢ شهريور ١٣٩٩-٠٩:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨١٢
احمد مسجد جامعی در جلسه هماهنگی برگزاری پنجمین دوره هفته تهران:

هفته تهران با شناخت مکتب تهران برگزار می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته تهران با شعار شناخت مکتب تهران و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همبستگی میان شهروندان برگزار می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایرنا؛ «احمد مسجد جامعی» عصر روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری پنجمین دوره هفته تهران، اظهارداشت: لزوم  آشنایی و شناخت آداب و رسوم، فرهنگ، اخلاق، ادبیات و رفتار اجتماعی تهرانی ها یکی از الزامات زیست شهری در تهران است و همین امر سبب شد تا بحث موضوع مکتب تهران را مطرح کنیم و این شعار ادامه شعارهای دو سال گذشته است که به نام هویت تهران و تهران ایرانیان نام گذاری شده بود، انتخاب شد.

وی با اشاره به برگزاری این هفته در ایام ماه محرم و صفر، این دو ماه را فرصت مغتنمی برای شناخت سنن و فرهنگ عاشورایی و نیز شناخت تکایا و هیات های مذهبی در تهران دانست.

مسجد جامعی گفت: فرهنگ عاشورایی در تهران بسیار عمیق بوده و در سراسر زندگی شهروندان از قدیم الایام جاری بوده است و هم اکنون که در این ماه های عزیز قرار داریم فرصت خوبی برای شناخت رسوم و فرهنگ عاشورایی به وجود آمده تا بتوانیم در هفته تهران این موارد را در قالب مکتب تهران به شهروندان تهرانی بشناسانیم.

عضو شورای تهران افزود: این جلسه نیز برای هم افزایی و همفکری و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متنوع در راستای  گرامیداشت هفته تهران است که با توجه به شیوع ویروس کرونا می طلبد جنس برنامه ها متفاوت باشد.

مسجد جامعی افزود : هدف از اجرای هفته تهران ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همبستگی میان شهروندان است.

به گزارش ایرنا هفته تهران از هفتم تا ۱۴ مهر ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد  و در این هفته سازمان‌ها، نهادها و ارگان های استانی به فراخور شرح وظایف شان برنامه های متنوعی در راستای آشنایی شهروندان با مکتب تهران برگزار خواهند کرد.

از جمله این برنامه ها می توان به نیم بها شدن سینماها از سوی اداره ارشاد استان تهران، رایگان شدن موزه ها از سوی سازمان میراث فرهنگی استان تهران، برگزاری ورزش های همگانی از سوی سازمان تربیت بدنی استان تهران، پاکسازی کوهستان ها از سوی اداره محیط زیست، ثبت نام رایگان کتابخانه ها و موادرد بسیار دیگر اشاره کرد.


 تقدیر از کادر درمانی به واسطه تلاش شبانه روزیشان از برنامه های شاخص این هفته خواهد بود.


همچنین جلسه هماهنگی برگزاری هفته تهران با حضور احمد مسجد جامعی و سید آرش حسینی میلانی از اعضای شورای شهر تهران، نماینده فرمانداری، مدیران شهرداری، سازمان ها، نهادها و ارگان های استانی نظیر سازمان میراث فرهنگی، نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده آموزش و پرورش، نماینده تربیت بدنی، محیط زیست و نیز صدا و سیما در شورای شهر تهران برگزار شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: