• سه شنبه ١١ شهريور ١٣٩٩-١٠:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٠٢
عضو شورای شهر تهران در گفتگو با همشهری آنلاین تشریح کرد:

ارتباط شرایط کرونا و قاعده فورس ماژور در قراردادهای مشارکت ساخت | شهرداری و آتش‌نشانی حتی یک روز هم تعطیل نبود

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در شرایط کرونا حتی یک روز هم برای انجام کارهای اداری مربوط به ساختمان‌ها تعطیل نبود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین، در پاسخ به اینکه آیا شرایط کرونا شامل قاعده فورس ماژور در قراردادهای مشارکت در ساخت می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد پدیده کرونا از جنس وقایع و پدیده‌هایی مثل جنگ، سیل یا زلزله نیست که امکان انجام تعهدات طرفین یک قرارداد مشارکت مدنی را در حوزه پروژه‌های ساختمانی مختل کند. در حال حاضر به صورت عمومی و اجتماعی هم کمتر شنیده می‌شود که اجرای پروژه‌های ساختمانی در مقیاس‌های مختلف کوچک، متوسط و بزرگ متاثر از بیماری کرونا، به طور کلی متوقف شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: محیط کارگاهی به گونه‌ای است که امکان رعایت فاصله اجتماعی و همزمان با به کار بردن روش‌های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک برای کارگران و مهندسین و مشاوران پروژه‌ها مهیا است و استنباط بنده این است که آن بندی که در قراردادها تحت عنوان فورس ماژور قید می‌شود عمدتا شامل حوادث و وقایعی می‌شود که شرایط عمومی حیات اجتماعی را دگرگون کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا متعهدان به انجام امور اداری قراردادهای مشارکت ساخت مانند اخذ پایان کار، می‌توانند شرایط کرونا را مستمسکی برای کندی پیشرفت این امور بدانند، تاکید کرد: در بحث‌های اداری، خدمات شهرداری تهران حتی یک روز هم تعطیل نبوده و هیچ یک از طرفین قرارداد نمی‌توانند استناد کنند که یک روزی به شهرداری یا آتش‌نشانی مراجعه کرده و تقاضای اعزام کارشناس آتش‌نشانی برای بازدید از تاسیسات اطفای حریق را داشته‌اند اما سازمان آتش‌نشانی یا شهرداری تعطیل بوده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: