• شنبه ٨ شهريور ١٣٩٩-١٨:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٨٦
مجید فراهانی در گفت و گو با ایسنا؛

پیشرفت ۹۶ درصدی ابرپروژه جنوب شرقی تهران

ناظر رئیس شورای شهر تهران درامور محاسبات و پایش عملکرد در مورد آخرین وضعیت افتتاح بزرگراه نجفی رستگار توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی پس از بازدید از پروژه های در دست احداث منطقه ۱۵ در گفت و گو با ایسنا، گفت: بزرگراه مهم نجفی رستگار با پیشرفت ۹۶ درصدی در آستانه اتمام و افتتاح است و روز گذشته در بازدید میدانی منطقه ۱۵ از آخرین مراحل احداث مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار بازدید کردم.

فراهانی تصریح کرد: با تکمیل وبهره برداری از این ابر پروژه شش کیلومتری که ده پل غیر همسطح را شامل می شود رینگ پیرامونی حریم شهر تهران تکمیل شده و کلیه ترانزیت های جنوب شرقی تهران بدون نیاز به ورود به اتوبان افسریه از این بزرگراه انجام خواهدشد که به نوبه خود نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای جنوب تهران خواهد داشت.

 ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد افزود: آغاز فاز دوم این پروژه در ابتدای سال ۱۳۹۸ با ۵۳ پلاک معارض مواجه بود که با تملک این ۵۳ پلاک این پروژه بزرگ در زمان برنامه ریزی شده و با هزینه پیش بینی شده به اتمام‌ می رسد که افتخاری برای مدیریت پروژه های بزرگ شهری است .

وی تاکید کرد: از نکات حایز اهمیت این پروژه بزرگ توجه به نیاز شهروندان ساکن در محدوده جنوبی طرح جهت ایجاد دسترسی بین پهنه های شمال و جنوب بزرگراه بود که با اجرای یک مسیر زیرگذر خارج از محدوده اولیه پروژه و به عنوان‌ زیرپروژه الحاقی رضایت شهروندان دومحدوده‌ شمالی وجنوبی با اتصال مضاعف این دو محدوده به حداکثر خود می رسد

فراهانی افزود: بر اساس آخرین گزارش ماهانه پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم طرح احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو به مرز ۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود: بزرگراه شهید رستگار برای میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان نقش یک محور کمکی را ایفا کرده و باعث کاهش بار ترافیک این معابر خواهد شد. زحمات ومدیریت پروژه موثر شهرداری منطقه۱۵ ،معاونت عمرانی شهرداری و قرارگاه خاتم الانییا زیرساخت کلیدی و مهم دیگری را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: