• چهارشنبه ٥ شهريور ١٣٩٩-١٤:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٧٥
زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس

اختصاص بودجه به شهرداری برای ماه محرم

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سبک کار شهرداری نسبت به سیاه‌پوش کردن تهران در ماه محرم تغییر کرده است، گفت: شورای شهر ردیف بودجه‌ای جهت برگزاری مراسم‌ مذهبی برای شهرداری تصویب کرده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره  برنامه‌های شهرداری در ماه محرم و گلایه و انتقادهای پیش‌آمده نسبت به کم‌کاری مدیریت شهری در این زمینه اظهار داشت: شهرداری تهران همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم را در ماه محرم در سطح شهر انجام داده است و در این زمینه دنبال‌روی مردم هستیم و شهروندان هر ساله در انجام اقدامات مربوط به ماه محرم از جمله سیاه‌پوش کردن شهر پیشگام هستند.

وی افزود: البته امسال سبک کار شهرداری تهران اندکی تغییرکرده و به نوعی مفهومی شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد:‌ تغییر سبک کار شهرداری در ماه محرم به این معنی است که از کلمات امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) و جملات آنها در بنرها و تابلوهای شهر تهران استفاده شده و این موضوع بیشتر از نصب پارچه‌های سیاه بوده است.

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که شهرداری بودجه‌ای در مورد ماه محرم اختصاص داده است،‌ گفت: بله، ردیف بودجه مربوط به مراسم مذهبی از جمله عزاداری‌های ماه محرم برای سال 999 در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در جلسه اخیر شورای شهر احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح  کرد که به دلیل امکان نداشتن برگزاری مراسم عزاداری در برخی از تکیه‌ها و مساجد پیشنهاد می‌کنم بودجه‌هایی را برای بازسازی تکیه‌های با قدمت اختصاص دهیم که به نظرم این رویکرد، رویکرد مناسبی است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران بیان داشت:‌همچنین تغییر سبک کار شهرداری در محرم سلیقه‌ای است ولی به طور کلی نمی‌توان گفت که شهر بوی عزا نمی‌دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: