• سه شنبه ٤ شهريور ١٣٩٩-١٦:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٦٨
شهربانو امانی، پس از استماع گزارش رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه۱۸:

منطقه ١٨ سرانه حمل و نقل عمومي پاييني نسبت به مناطق ديگر دارد

رییس کمیته ایمن سازی حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در منطقه ۱۸ ، تنها دو ایستگاه متروی آزادگان و نعمت‌آباد به بهره‌برداری رسیده است. و منطقه ۱۸ از حیث سرانه‌ی حمل‌ونقل عمومی سرانه بسیار پایینی دارد، که نشان دهنده فاصله زیاد امکانات منطقه، با سایر مناطق شهر تهران است.

به گزارش معاونت ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمن‌سازی حمل و نقل شورا، در دویست و سی و سومین جلسه شورا، پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 18 ، ضمن تشکر از شهردار منطقه ١٨ برای حمایت و پشتیبانی از برگزاری جلسات آموزش کارشناسان "تی. او. دی"* گفت: در حال حاضر۲۰ کارشناس "تی. او. دی" در منطقه ۱۸ آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۸ ، تنها دو ایستگاه متروی آزادگان و نعمت‌آباد به بهره‌برداری رسیده است. و منطقه ۱۸ از حیث سرانه‌ی حمل‌ و نقل عمومی سرانه بسیار پایینی دارد، که نشان دهنده فاصله زیاد امکانات منطقه با سایر مناطق شهر تهران است.

رئیس کمیته "تی. او. دی" شورای شهر تهران افزود: با احداث خطوط ٨ و ١١ مترو، سرانه حمل و نقل عمومي افزایش خواهد یافت. چرا كه ٨ ايستگاه اين دو خط از منطقه ١٨ مي‌گذرد. در طي برنامه‌های آينده، مي‌بايست 4 ايستگاه خط 8 و 4 ايستگاه خط 11 به بهره برداري برسد، كه تا حدود زيادي مشكلات ترافيكي را حل مي كند.

شهربانو امانی گفت: از همه شهرداران مناطق درخواست می‌کنم، به اجرای برنامه سوم شهرداری تهران در ارتباط با ماده 52 ، که به "احداث سالانه یک خیابان کامل" اختصاص دارد، اهتمام بورزند. در بودجه سال ۹۹، ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث خیابان کامل بودجه در نظر گرفته شده است. و منطقه ۱۸ می‌تواند یکی از مناطق پیشرو در این رویکرد باشد. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه مناطق، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و به ویژه حمل‌ و نقل عمومی است.

*"تی. او. دی" : توسعه مبتنی بر حمل و نقل

 

 

233-17

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: