• سه شنبه ٤ شهريور ١٣٩٩-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٦٣
ابراز گلایه محسن هاشمی، پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 18شهرداری تهران:

نباید ایجاد مجتمع های ایستگاهی در منطقه 18 مورد غفلت واقع شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه از عدم ایجاد مجتمع های ایستگاهی در منطقه 18، گفت: اکنون در منطقه 18 زمین ها و املاکی وجود دارند، که می توانند تغییر کاربری بدهند. و برای مجتمع های ایستگاهی مورد بهره برداری قرار گیرند، نباید این موضوع مورد غفلت واقع شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در دویست و سی و سومین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 18، گفت: سه موضوع در این منطقه دارای اهمیت است. و باید در سال جاری به نتیجه برسد.

وی افزود: بزرگراه شهید بروجردی از ابتدای شورای پنجم شکل گرفت. و این پروژه جزء پروژه های اولویت دار بود. اما مشکلی که وجود داشت املاک معارض بود. اما متاسفانه چندان اهتمامی برای رفع این املاک معارض و تملک آنان وجود نداشته است. لذا از شهردار منطقه می خواهیم در خصوص رفع این املاک معارض، با استفاده از بودجه شهرداری و بودجه نقد اقدام کنند.

هاشمی گفت: موضوع دیگرعدم توسعه مترو در منطقه 18 است. و این در حالی است، که شهردار منطقه خود از پیشتازان عرصه ایجاد مجتمع های ایستگاهی بودند. و زمانی که من مدیر عامل مترو بودم، آقای فیاض مدیر مجتمع های ایستگاهی بودند. و در آن زمان بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان پروانه مجتمع ایستگاهی صادر شود و همین امر پایه ای بود، برای احداث خطوط 3 و 4 مترو .

هاشمی ادامه داد: اکنون که در منطقه 18 زمین ها و املاکی وجود دارند، که می توانند تغییر کاربری بدهند. و برای مجتمع های ایستگاهی مورد بهره برداری قرار گیرند، نباید این موضوع مورد غفلت واقع شود. چرا که درآمد ناشی از مجتمع های ایستگاهی، می تواند برای توسعه مترو استفاده شود. در حال حاضر، همه شرایط مهیا است. و بحث خیابان کامل نیز می تواند دراین منطقه اجرایی شود.

هاشمی افزود: موضوع سوم، اجرای طرح نیلوفری است، که میان سه منطقه 18، 17 و 19 قرار دارد. این طرح نیز از ابتدای شورای پنجم مورد توجه بود، و حتی گفتند فراخوان برای انتخاب طرح نیز برگزار شده، اما همچنان اجرایی نشده است. ما انتظار داریم طرح نیلوفری، ولو با اجرایی شدن یکی دو کیلیومتر در منطقه 18 اجرایی شود. و شبیه پلازا یا میدانگاه امیر کبیر سبب استقبال مردم نیز خواهد شد.

 

233-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: