• سه شنبه ٤ شهريور ١٣٩٩-١٤:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٦٢
سید حسن رسولی،رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی مطرح کرد

غرس درخت توسط شهرداری، جوازی مبنی بر باغ بودن زمین نیست

رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی گفت: اگر شهرداری در قطعه زمینی که نوع آن بایر و موات است، غرس درخت انجام دهد، این اقدام اگر همراه با ادعای تملک قبلی نباشد، از منظر صیانت از حقوق مالکانه درست نیست. لذا غرس درخت توسط شهرداری، جوازی مبنی بر باغ بودن زمین نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید حسن رسولی در دویست و سی  و سومین جلسه شورا، و در جریان بررسی پرونده باغات از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بودن، گفت: اگر شهرداری در قطعه زمینی که نوع آن بایر و موات است، غرس درخت انجام دهد ، این اقدام اگر همراه با ادعای تملک قبلی نباشد، از منظر صیانت از حقوق مالکانه درست نیست. لذا نمیتوانیم بر اساس غرس درختی که شهرداری در ملک شخصی حقیقی کرده است، آن را باغ بشناسیم و معتقدم این ملک باغ نیست. و شهرداری و مالک باید از طریق مراجع قضایی تعیین تکلیف کنند. غرس درخت توسط شهرداری جوازی مبنی بر باغ بودن زمین نیست.

او افزود: همانگونه که استحضار دارید، در اقتصاد اسلامی، احیا یکی از مسیرهای رسیدن به مالکیت زمین بایر است. فرض کنید زمین بایری متعلق به شخص خاصی است، و متعلق به دولت نیست. اگر شخصی دیگر یا سازمانی در آنجا درخت کاشته، و سپس ادعای تملک باشد، درست نیست و باید حقوق مالکانه را به رسمیت بشناسیم. و از همین روی اقدام شهرداری غیر قانونی است.

 

233-11

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: