• سه شنبه ٤ شهريور ١٣٩٩-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٥٨
مجید فراهانی تذکر داد

لزوم توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان های محلی در 75 محله شهر تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان های محلی در 75 محله شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا، در جریان دویست و سی و سومین  جلسه علنی شورا،  گفت : زندگی در محله ای برخوردار از امکانات و زیر ساخت های شهری حق یکایک شهروندان معزز تهرانی است . متاسفانه این حق طبیعی در نتیجه توسعه نامتوازن و ناعادلانه شهر، سبب شده است تا شهروندان برخی محلات از کم ترین امکانات و زیرساخت های شهری برخوردار باشند. و آرزویشان ایجاد بوستان یا فضای سبز محلی برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و حضور ساکنین محله باشد.

او افزود:  بر اساس سند تحویل و تحول شورایاری محلات که توسط شورایاران عزیز تهیه و تکمیل شده است، در 75 محله از محلات سطح شهر تهران، ما شاهد مشکلات مربوط به ایجاد بوستان و پارک محلی، توسعه و تجهیز بوستان های محلی موجود، نگهداشت تاسیسات و آبیاری درختان و فضای سبز بوستان ها هستیم.

فراهانی تصریح کرد:  دامنه محلات درگیر این مشکل از "محله اوین" تا "محله کوهک" را در برمی گیرد، که  برای حل این مشکلات و پاسخ به نیاز و مطالبه شهروندان، باید با استفاده از ظرفیت پروژه های توسعه محلی و اعتبارات پیش بینی شده ، در تبصره 35 بودجه سال 1399 و اعتبارات نگهداشت، پیش بینی شده در ماموریت خدمات شهری و محیط زیست اقدامات لازم معمول شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم حل مشکل مردم، به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80  قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم " توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان های محلی در 75 محله شهر تهران " بر اساس لیست پیوست ، که توسط شورایاران محترم شناسایی شده است، به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان تاکید کرد:  امیدوارم با اقدام به موقع شهرداری تهران، شاهد پاسخ به مطالبه شهروندان معزز تهرانی، در دسترسی عادلانه به بوستان ها و فضای سبز محلی باشیم .و ساکنان همه محلات تهران حداقل از یک بوستان محلی زیبا و ایمن برخوردار شوند.

 
233-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: