• سه شنبه ٤ شهريور ١٣٩٩-١١:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٥٧
زهرا نژاد بهرام، پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۱۸ شهرداری تهران:

بانک شهر، یکی از موانع بازسازی بافت فرسوده منطقه ۱۸ است

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل آنکه بخشی از بافت فرسوده منطقه 18 شهرداری تهران در اختیار بانک شهر، به خاطر بدهی های شهرداری قرار گرفته، و هیچ گشایشی در آن ایجاد نشده است. بی تردید می توان گفت یکی از موانع بازسازی بافت فرسوده منطقه ۱۸ بانک شهر است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام در دویست و سی و سومین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 18 ، گفت: منطقه ۱۸ دارای حجم زیادی از بافت فرسوده است. این بافت فرسوده موجب معضلات اجتماعی و مشکلات فراوانی شده. و با وجود پیگیری های شورای شهر و سازمان نوسازی تغییر چندانی در وضعیت موجود ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: در این بافت ها حدود هزار واحد که  ۴۰٪ تا ۹۰٪ ساخت و سازشان صورت گرفته، و به رغم پیگیری های ما و سازمان نوسازی،  و به دلیل آنکه بخشی از این بافت در اختیار بانک شهر، به خاطر بدهی های شهرداری  قرار گرفته، هیچ گشایشی در آن ایجاد نشده است. بی تردید می توان گفت، یکی از موانع بازسازی بافت فرسوده منطقه ۱۸ بانک شهر است.

نژاد بهرام گفت: به دلیل پیچیدگی های خاصی که بافت فرسوده این مناطق دارد، تا امروز متاسفانه موفق نشدیم، موضوع بازسازی بافت فرسوده به درستی پیگیری کنیم. در واقع  بابت بدهی های شهرداری به بانک شهر، من از دو شهردار درخواست کردم، چون این مسئله، مسئله بسیار مهمی برای گشایش های جدی در بافت فرسوده منطقه ۱۸ است، اقدامات جدی و اساسی صورت گیرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته بعدی در ارتباط با دستفروشان است، ما از مناطق ۱۵-۱۶-۱۷-۱۸ خواسته بودیم نسبت با ساماندهی دستفروشان با توجه به پروتکل هایی که ستاد ملی کرونا در اختیار شهرداری، پیگیری لازم انجام گیرد. دستفروشان در چه شرایطی امکان انجام کارشان را دارند، به ساماندهی آنها اقدام کنند. یقینا شهرداری منطقه ۱۸ با توجه به ظرفیتی که دارد، و زمین های بازی که دارد، در این قضیه مفید خواهد بود.

 

233-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: