• يکشنبه ٢ شهريور ١٣٩٩-١٨:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٤١
مرتضی الویری در تشریح گزارش عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد

از افزایش درآمد های پایدار، تا کاهش درآمد های غیر نقد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از جمله اقدامات مهم کمیسیون برنامه و بودجه در سه سال گذشته پرداختن به بودجه های سنواتی، لایحه برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران بوده، که در این راستا اقداماتی نظیر افزایش درآمد های پایدار، کاهش درآمد های غیر نقد و کاهش نیروی انسانی در راستای ارتقای کیفیت سازمانی بوده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح عملکرد این کمیسیون در آغاز چهارمین سال از فعالیت شورا پنجم، گفت:137 طرح و لایحه در کمیسیون برنامه بودجه مطرح شده، و مورد بررسی قرار گرفت. و در 200 جلسه کمیسیون برنامه و بودجه که برگزار شده، حداقل افراد حاضر در جلسات 4 نفر بودند. و عمده جلسات کمیسیون به صورت رسمی و با حضور اکثریت اعضا کمیسیون برگزار شد.

وی گفت: در میان لوایح مورد بررسی، لایحه بودجه سالیانه و لایحه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، دو لایحه مهمی بود که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. و بررسی آن زمانبر بود که جهت گیری اعضای کمیسیون در این زمینه نیز منطقی و به جا بود.

الویری با اشاره به اینکه این اولین باری است، که نیروی انسانی در شهرداری تهران بعد از انقلاب سیر نزولی پیدا کرده، گفت: در زمینه نیروی انسانی و سیر نزولی آن، بیش از آن که حرف بزنیم، عمل کردیم. به گونه ای که نیروی انسانی از 68 هزار نفر به 61500 نفر کاهش پیدا کرد. بر این اساس مقرر شد سالی شش درصد از نیروی انسانی کم شود. و به جای آن اجازه دادیم که به میزان 3 درصد نیروی انسانی متخصص، و با کیفیت بدون تبعیض و رانت جذب شوند.

وی افزود: در زمینه درآمد های پایدار و ناپایدار در بودجه، درآمد های پایدار را افزایش دادیم. به طوریکه درآمد های پایدار از 25 درصد در سال 96 به 30 درصد در سال 98 افزایش یافته است.

وی گفت: در مورد درآمدهای غیر نقد در بودجه، نیز جهت گیری ما منطقی بوده، و درآمد های غیر نقد از 40 درصد در سال 96 ، به 20 درصد در سال98 کاهش پیدا کرد، که این نشان می دهد کمیسیون برنامه و بودجه در جهت شفافیت عمل کرده است.

الویری افزود: کمیسیون برنامه و بودجه با چهار کمیته، تحت عنوان کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات، به ریاست آقای میر لوحی، کمیته شفافیت و شهر هوشمند به ریاست خانم آروین، کمیته بودجه و نظارت مالی به ریاست آقای فراهانی، و کمیته تشکیلات و منابع انسانی به ریاست آقای رسولی فعالیت می کند که عمده فعالیت آنها به شرح زیر است.

الویری ادامه داد: در کمیته اقتصادی، عمده فعالیت ها در دو بخش درآمدهای پایدار و مشارکت و سرمایه بوده است، که در حوزه بخش اقتصادی درآمد های پایدار و متعادل سازی درآمدهای بودجه¬ای شرکت ها و سازمان ها و کاهش 10درصدی هزینه ها و همچنین درآمدزایی و خودکفایی مطرح بوده است.

وی افزود: در مشارکت و سرمایه گذاری تغییر رویکرد، از سرمایه گذاری تک بعدی به بسته های متنوع خدماتی، شناسایی و ارزیابی و رتبه بندی فرصت ها و سرمایه گذاری در بافت های فرسوده بوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: در کمیته شفافیت و شهر هوشمند ؛ اولین موضوع شفافیت در حوزه مالی، و بودجه شهرداری و املاک واحد های تابعه و مطالبات شهرداری و شفافیت حقوقی، در حوزه مالی رقم خورد و شفافیت در حوزه شهرسازی، با انتشار اطلاعات شهرسازی و اعلام عمومی رقم خورده است. انتشار پروانه های صادره بر اساس مصوبه برج باغ از سال 82 تا به امروز، غیر حضوری کردن مراجعات در زمینه شهرسازی و انتشار طرح تفصیلی و شفافیت اطلاعات کارکنان و مدیران و شفافیت سفرهای خارجی، از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.

الویری ادامه داد: تحقق اجرای تبصره 36 در راستای هوشمند سازی در سازمان ها، واحد های تابع و ارتباط با نهاد های ذیل شهرداری در مواجه با فساد بوده است، که در حوزه شفافیت هر چقدر به پیش می-رویم، حلقه فساد تنگ تر می شود .

الویری افزود: در کمیته بودجه و نظارت مالی بررسی گزارش های حسابرسی سالهای 93 تا کنون، بررسی سیاست اجرائی و همچنین در کمیته تشکیلات و منابع انسانی، تجزیه و تحلیل ساختار نیروی انسانی، تصویب اساسنامه نمونه سازمان های شهرداری تهران، و بررسی اصلاح ساختاری شهرداری تهران به منظور ساماندهی و چابک ‌سازی نیروی انسانی انجام شده است.

 

232-12

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: