• يکشنبه ٢ شهريور ١٣٩٩-١٤:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٣٧
ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران هشدار داد

امیدوارم کار به جایی نکشد که در24 محرم شاهد پیک سوم کرونا باشیم

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، گفت: مردم هرجا ببینند که صدای عزاداری بلند می‌شود، حتما در آنجا جمع می‎شوند. از همین روی لازم است که شهرداری همان شعار «هر خانه یک حسینیه» را دنبال کند. با این حال، جا دارد که در سطح محلات پروتکل‎های ستاد مبارزه با کرونا رعایت شود. ولی امیدوارم کار به جایی نکشد که در 24 محرم شاهد پیک سوم کرونا باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته  سلامت شورا در دویست و سی و دومین جلسه شورا اسلامی، گفت: همه ما وضعیت کشور و صد البته تهران را از منظر اپیدمی* کرونا ویرس میدانیم. در طی این شش ماه تا دیروز، حدود ده هزار و دویست تهرانی جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادهاند.

وی افزد: در روز جمعه شاهد مرگ یک کودک هشتساله بر اثر ابتلا به کرونا ویروس بودیم، که پدر و مادرش هردو پزشک متخصص بودند. و این یعنی کودکان و نوجوانان نیز در معرض خطر هستند. لذا همه شهروندان بویژه در ایام عزاداری محرم که عاشورا و تاسوعا نیز در پیش است، باید همچنان نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دستها حساس باشند. و در این راستا شهرداری تکلیف ویژه‎‎ای برای حفاظت از شهروندان دارد.

خداکرمی افزود: چراکه مشاهده شده است که در برخی نواحی اطلاعیههایی برای برگذاری مراسم کوچک عزاداری داده میشود. وی ادامه داد: مراسم کوچک معنا ندارد، و قابل پیش‌بینی نیست. و مردم هرجا ببینند که صدای عزاداری بلند شود، حتما در آنجا جمع میشوند. از همین روی لازم است که شهرداری همان شعار «هر خانه یک حسینیه» را دنبال کند. جا دارد که در سطح محلات پروتکلهای ستاد مبارزه با کرونا رعایت شود. امیدوارم کار به جایی نکشد که در 24 محرم شاهد پیک سوم کرونا باشیم.

  • اپیدمی: همه گیری

232-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: