• شنبه ١ شهريور ١٣٩٩-١١:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧١٥
الهام فخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،

شورای شهر پیگیر تخلف حذف کلمه«اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی/ شهرداری پاسخگو باشد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: دستکاری نام‌های موجود در شناسنامه هویتی شهر تهران غیرقانونی است و شهرداری باید نسبت به حذف کلمه «اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی پاسخگو باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره حذف کلمه «اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی در پایتخت، اظهار داشت: از شهرداری منطقه و واحد ارتباطات شهرداری تهران درباره این موضوع توضیح خواسته‌ام ولی در حال حاضر هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

وی افزود: دستکاری نام‌های مصوب در شناسنامه هویتی بخش‌های مختلف تهران غیرقانونی است و چه سهوی و چه عمدی باید  موضوع حذف کلمه اسلامی از میدان جمهوری اسلامی پیگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: نام کوچه‌های تهران حتی اگر نام گل باشد جزو شناسنامه هویتی شهر است و دستکاری،‌ مخدوش کردن و نام‌زدایی آن غیرقانونی است حالا چه برسد به اینکه نامی از میدانی در پایتخت مربوط به نماد رسمی کشور باشد.

فخاری بیان داشت:‌ دستکاری در نام‌های مصوب شناسنامه هویتی شهر زیر ذره‌بین شورا است و باید حتماً چرایی حذف نام «اسلامی» از خیابان جمهوری اسلامی بررسی شود.

وی گفت:‌مدیران حوزه مرتبط حتماً باید در این زمینه به مردم و شورای شهر پاسخگو باشند و هر کوتاهی یا شیطنت در این زمینه قابل پیگیری است. به‌ویژه که حاشیه‌سازی در شرایطی سخت زندگی مردم غیراخلاقی هم هست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نام شهدا بر تابلوهای معابر و خیابان‌های پایتخت گفت:‌مردم قدرشناس‌خانواده شهدا و نام شهدا  هستند و جامعه ایرانی خودش را خانواده هر شهید می‌داند و شورای شهر در مورد نامگذاری معابر به نام شهدا نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد و پیگیری چنین موضوعاتی وظیفه اعضای شورا محسوب می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: