• سه شنبه ٢٨ مرداد ١٣٩٩-١٧:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٩٢
زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با میزان

سرویس مدارس و نگرانی‌ها درباره پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بر ضرورت افزایش نظارت‌ها در سرویس مدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با میزان به تشریح نگرانی‌های موجود درباره باز شدن مدارس و الزاماتی که باید درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس به کار گرفته شود، پرداخت و گفت: اگرچه این مساله در دستور کار ما نیست، اما وزارت آموزش و پرورش باید سازوکار لازم در این زمینه را فراهم کند.

وی ادامه داد: خود والدین هم بر این مساله نظارت کافی را داشته باشند تا ببینند سرویس مدارس فرزندانشان از چه شرایطی برخوردار است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:خودرو‌هایی که برای این مساله به کار گرفته می‌شوند باید حتما طبق مصوبات ستاد ملی کرونا باشند و همانگونه در خودرو‌هایی مانند تاکسی و مسافربر‌ها در این دوران کرونا تاکید می‌شود که تعداد کمتری را سوار کنند، قطعا در این سرویس مدارس هم باید به این مساله توجه شود.

صدراعظم نوری با اشاره به کاهش تعداد دانش آموزان در سرویس مدارس و جداسازی قسمت راننده با جایگاه مسافران با شیلد‌های مخصوص تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید در سرویس حمل و نقلی مدارس باید اجرایی شوند و والدین باید بر این مساله نظارت کنند و اجازه ندهند که فرزندانشان در خودرو‌هایی با تعداد بالای افراد سوار شوند.

وی ادامه داد: مدارس هم باید نظارت جدی را بر این مساله داشته باشند تا خدای نکرده مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشود و همه با سلامت بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

صدراعظم نوری با اشاره به ثبت نام سرویس‌های مدارس در سامانه سپند وابسته به سازمان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی هم موظف است که طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله نظارت را داشته باشد تا سلامت دانش آموزان مورد آسیب قرار نگیرد.

بر اساس اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکنون حدود ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری در سراسر کشور فرایند ثبت نام را تکمیل کردند که شهرداری‌ها تعدادی از درخواست‌ها را به تأیید رسانده اند.

به گفته ضامنی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در سرویس مدارس همانند پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با حداکثر سه نفر در خودرو‌های سدان و در خودرو‌های جمعی با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: