• دوشنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٩-٠٩:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٦٩
زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم

اتخاذ تدابیری برای استفاده شهروندان از پارک‌ها با وجود محدودیت‌های کرونایی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اعمال محدودیت های طولانی مدت منجر به «بی حسی اجتماعی» میشود، گفت: می توان تدابیری اتخاذ کرد که افراد با ایمنی بیشتری از محیط پارک استفاده کنند و با فاصله از یکدیگر در آن حضور داشته باشند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره استفاده شهروندان از پارکها  در روزهایی کرونایی، گفت: طبق اظهارات پزشکان و متخصصان فضای باز امکان شیوع بیماری کمتری دارد و فضاهای بسته عامل جدی در شیوع بیماری محسوب می شوند.

وی افزود: می توان تدابیری اتخاذ کرد که افراد با ایمنی بیشتری از محیط پارک استفاده کنند و با فاصله از یکدیگر در آن حضور داشته باشند. بنابراین فی نفسه استفاده از پارکها برای شهروندان مانعی ندارد. این درحالی است که اعمال محدودیت طولانی مدت برای شهروندان منجر به بی حسی اجتماعی خواهد شد و در واقع مردم را نسبت به یکسری ترس ها و نگرانی ها بی حس می کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه باید انرژی لازم برای ادامه رعایت پروتکلها وجود داشته باشد و مردم حس بهتری به زندگی پیدا کنند، درباره نگرانی ها درباره استفاده از سرویس های بهداشتی در پارکها، گفت: برای این امر نیز می توان تدبیری اندیشید و به عنوان مثال اگر روزانه دو بار نظافت آنها انجام می شد آن را به چهار بار افزایش یابد و ضدعفونی کردن نیز به آن اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با درنظر گرفتن تمهیداتی می توان شرایط ایمنی را برای شهروندان ایجاد کرد. نمی توان فقط مردم را منع کرد، باید راهکارهایی ارائه دهیم تا بدانند از محیطها و فضاهای مختلف به چه شکل استفاده کنند. همانطور که می توانیم برای مراسم های مختلف راهکار تعریف کنیم برای استفاده از پارکها نیز می توان راهکاری پیدا کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: