• چهارشنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٩-٢٠:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٣٣
علی مطهری در مراسم گرامیداشت سی امین سالروز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی:

متاسفانه امروز حقایق کتمان و واقعیات تاریخی نادیده گرفته می شود

علی مطهری از نمایندگان تهران در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس گفت: متاسفانه امروز حقایق کتمان و واقعیات تاریخی نادیده گرفته می شود. در حالیکه وقایعی نظیر پیروزی ایران در جنگ و نقش آیت الله هاشمی کتمان شدنی نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی مطهری در  مراسم گرامیداشت سی امین سالروز  پیروزی ایران در دفاع مقدس، گفت: نقش آیت الله هاشمی در انجام اینگونه کارها بسیار موثر بود. اما متاسفانه صدا و سیما و مسئولان توجه کافی به این موضوع ندارند.

وی افزود: ما می توانیم بسیاری از هدف های سیاسی را از طریق گفت و گو تامین کنیم. و آنچه در این گفت و گوها اهمیت دارد، روانشناسی دیپلماسی است.

مطهری ادامه داد: روانشناسی دیپلماسی در پیشبرد اهداف  بسیار موثر است، و در این راه باید شخصیت افراد را شناخت.

وی افزود: وقتی با یک دیکتاتور مواجه می شوید، باید طرز برخورد با او را بدانید، معمولا اینها دچار عقده های روانی هستند، و صدام حسین از همین اشخاص بود. و لذا  نوع برخورد با او بسیار مهم است. به گونه ای که پاسخ دادن به نامه اش، او را متحول و آقای هاشمی این امر را به خوبی درک کرد. در مسئله عربستان نیز همینطور بود. و قدرت آیت الله هاشمی در روانشناسی دیپلماسی سبب ارتقا روابط دو کشور شده بود. نفقطه شروع این امر هم دیدار آیت الله هاشمی  با ملک عبدالله بود.

وی ادامه داد: در نامه های اولیه صدام، او می خواست مطلب را با مذاکرات خصوصی حل کند، و آقای هاشمی به سمت پذیرش خواسته های ایران سوق داد.

فرزند شهید مطهری گفت: حجت الاسلام محلاتی تعبیر خوبی از شهید مطهری داشتند، که شهید مطهری قوه عاقله انقلاب در کنار امام بودند. و امروز می توان گفت که آیت الله هاشمی قوه عاقله انقلاب در کنار مقام معظم رهبری بودند.

وی افزود: با این وجود و در حالیکه صدا و سیما باید به این حقایق بپردازد، اما شاهد هستیم که برخی واقعیات تاریخی نادیده گرفته می شود. در حالی که نمی شود حقایق را کتمان کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: