• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-١٥:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦١٣
احمد مسجد جامعي در صحن شوراي شهر عنوان كرد

در نامگذاري‌ها به تناسب معبر با نام توجه شود

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با ابراز مخالفت خود مبني بر تغيير نام كوچه عبدالمحمود در تهران، گفت: اين كوچه نسبتي با بزرگداشت شخصيت علمي در حوزه پزشكي ندارد. وی در ادامه افزود: در نامگذاري‌ها به تناسب معبر با نام توجه شود

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعي در دویست و سی امین جلسه شورا و در جریان بررسی چهلمین و چهل و یکمین صورتجلسه کمیسیون نام گذاری، با ابراز مخالفت خود مبني بر تغيير نام كوچه عبدالمحمود در تهران، گفت: اين كوچه نسبتي با بزرگداشت شخصيت علمي در حوزه پزشكي ندارد.

وی  با بيان اين مطلب افزود: من با موقعیت کوچه عبدالمحمود که به آن اشاره شد آشنایی دارم، ابتدای کوچه محل تجمع کارگران فصلی و ساختمانی است، که برای دستیابی روزانه به کار در آنجا جمع می شوند.

وي تصريح كرد: انتهای کوچه محل اسکان کارگران خدمات شهری است، و در میانه کوچه کارگاه‌های و فروشگاه های پیچ و مهره است. این کوچه هیچ نسبتی با نیت شما که بزرگداشت پروفسور شمس كه شخصیتی علمی در حوزه پزشکی است، برقرار نمی‌کند.

مسجدجامعي ادامه داد: به هر حال گروهایی در آنجا مشغول کار کردن هستند، شغل دارند، کارگران فصلی، کارگران شهرداری در آنجا هستند. به نظرم مکان مناسب ‌تری برای این نام گذاری می‌توان معرفی کرد؛ در مورد توضیحی هم که آقای رسولی دادند، بايد بگويم اصلا راسته پزشک‌ها در خیابان جامی بود، و روبه روی آن هم خانه پروفسور شمس است.

وي در ادامه درباره اين راسته توضيح داد: الان هم بقایایی که مانده کالاهای پزشکی و خدمات پزشکی در خیابان جمهوری خیلی زیاد است. به نظرم در آنجا و در نزدیکی منزل پروفسور شمس و حتی بیمارستان نجمیه که محل دیگر کار وی است، بتوانیم مکان‌ مناسب ‌تری پیدا کنیم. البته آن کوچه اصلا فضایی نیست که با آن بیمارستان نسبتی برقرار کند.

براي نامگذاري «دانش‌آموز» فقط به يك ميدان بسنده نشود

مسجدجامعي در ادامه اين جلسه، در مورد تغيير نام ميدان باربري نازي‌آباد گفت: موضوع دوم در باره تغییرنام میدان باربری نازی آباد به میدان  دانش آموز است. ما اصلا مکانی به اسم دانش آموز نداریم، و به نظرم این اولین مکان شهری به نام دانش آموز است. فلسفه این که ما حالا در این همه میدان های تهران، چرا میدانی در منطقه 16را به اسم دانش آموزان نامگذاری کردیم، باید بیان شود.

وي با بيان اينكه ما روز دانش آموز داریم، و دانش آموزان شهید بسیاری هم داریم، افزود: موارد مرتبط با دانش آموزان متعدد است. ولی مغفول مانده و هیچ مکانی به اسم دانش آموز نداریم. البته اینجا یک اتفاق ویژه افتاده است. در یک بمباران بیش از ده دانش آموز در آن محله شهید شدند.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: من در تهرانگردی، مکانی را مشخص کردم، که نزدیک مدرسه این دانش آموزان شهید بود، که نمادی در آنجا بسازند و این کار انجام شد.

وي افزود: ظاهرا آلمانی ها در زمان جنگ جهانی دوم، در زیر زمینی در آن محل، کارگاهی داشتند که در آن تسلیحات تهیه می‌کردند، که این اتفاق افتاده است. و بر اساس آن اطلاعات آنجا بمباران شد. چون می پنداشتند که در آن زمان فعال بوده و از همان تجهیزات برای ساخت ابزارهای جنگی استفاده می شود. در حالی که آن موقعیت تبدیل به مدرسه شده بود. یعنی جایی که بمباران کردند، مدرسه بوده است. حالا زیر مدرسه، آن تاسیسات فعال بوده یا نه، بحث دیگری است و به نظرم  علت این نامگذاری همین موضوع بوده است.

مسجدجامعي با بيان اينكه مشابه این در منطقه 13 هم اتفاق افتاده است. یعنی در آنجا در یک محل هم یک تعدادی دانش آموز و کودک شهید داشته، افزود: اگر بشود برای این یک موضوع فقط به این نامگذاری بسنده نشود و به روالی تبدیل شود. من خودم دو مکان را می‌شناسم. یکی همین جا و دیگری در منطقه 13 است. و این برای شأن دانش آموزی و حضور دانش آموزان است.

وي در انتها افزود: تاثیر دانش آموزان اقتضا می‌کند، به عنوان یک موضوع مورد توجه قرار بدهیم. من با این موافقم و فکر می‌کنم، فقط به این نامگذاری  بسنده نشود.‌

 
230-17

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: