• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-٠٨:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٩١
زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با میزان

هشدار رییس کمیسیون سلامت شورا درباره ساختمان‌های ناایمن تهران

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نسبت به وضعیت ساختمان‌های ناایمن تهران به خصوص در بیمارستان‌ها هشدار داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با میزان با توجه به وقوع حریق روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران به تشریح خطر ساختمان‌های ناایمن در تهران و ضرورت عزم ملی برای حل این مساله پرداخت و گفت: همانطور که من بار‌ها گفتم ایمنی در شهر‌های بزرگ به خصوص کلانشهر‌ها جزء لاینفک آن‌ها خواهد بود و ضروت دارد که به مساله ایمنی به طور جدی پرداخته شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که فعالیت می‌کنند و مخاطب دارند، باید واحدی داشته باشند که به مساله ایمنی ساختمان بپردازند و به طور مرتب بر این مساله نظارت و کنترل داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در کلانشهر‌های بزرگی مانند تهران که به طور ثابت معادل ۸ تا ۹ میلیون و به طور شناور تا ۱۳ میلیون جمعیت دارند، وقوع چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است چراکه میزان عرصه شهر بالاست و طبیعی است که شاهد وقوع مخاطراتی در آن باشیم.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: زندگی در شهر‌ها با ریسک بالاست، اما برای کاهش این ریسک ضرورت دارد که همه واحد‌ها و بهره‌برداران به وظایف خودشان بپردازند و نباید این انتظار را داشته باشیم که تنها یک دستگاه پاسخگوی این مسائل باشد و به وظیفه‌اش عمل کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یک ساختمان برای ساخت و ساز باید تمامی استاندارد‌ها را رعایت کند، پروانه ساخت از شهرداری بگیرد و مهندسین ساختمان بر مراحل ساخت نظارت کند و بعد از اتمام مراحل ساخت این نظارت از سوی سازمان آتش نشانی باید به تایید برسد، و در نهایت با این تاییده‌ها ساختمان‌ها می‌تواند اتمام کار بگیرد، اما نکته اینجاست که پس از اتمام این کار‌ها هم بهره‌برداران باید به مقوله ایمنی توجه کنند.

وی ادامه داد: این بهره‌برداران در یک حالت اشخاصی هستند که به طور مسکونی از یک ساختمان استفاده می‌کنند و گاهی مراکز درمانی، آموزش؛ اداری، تجاری و ورزشی که از یک ساختمان با کاربری‌های متفاوت بهره‌‎برداری می‌کنند، در هر دو صورت باید افراد به نکات ایمنی توجه کرده و خلاف کاربری‌ها عمل نکرده و بارگذاری‌های غیراستاندارد نداشته باشند.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: در مراکزی که مخاطب و تردد بیشتری وجود دارد، ریسک بالاتری وجود دارد در نتیجه مقوله ایمنی باید در این ساختمان‌ها بیشتر جدی گرفته شود و مرتبا بر این مساله نظارت شود، اگر این مراکز ناایمن شوند، حتما باید از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی که کشور و شهرمان با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌روست و شیوع بیماری کرونا همه مردم را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است، در کنار این مسائل رکود اقتصادی و مسائل معیشتی هم مردم را آزار می‌دهد، طبیعی است که تعطیل کردن مراکزی که استاندارد ایمنی را ندارند، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، پس بهتر است که خود بهره‌برداران، ذینفعان و مالکان استاندارد‌های را رعایت کنند.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: رعایت استاندارد‌ها شاید آن قدر هزینه نبرد که یک آتش سوزی، انفجار یا فروریزش می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی بسیاری را به همراه بیاورد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: