• دوشنبه ٢٠ مرداد ١٣٩٩-١٤:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٨٣
محمدعلیخانی، رییس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای اسلامی:

ساخت قطارملی،نویدبخش روزهای خوب برای حمل ونقل ریلی است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت قطار ملی مترو نوید بخش روزهای خوب برای حمل و نقل ریلی تهران است. به ویژه آنکه تولید کنندگان داخل برای ساخت قطعات مورد نیاز مترو که همیشه به قیمت گزاف وارد می شده، و در زمان تحریم هم تامین شان سخت تر از قبل هم می شود، و مورد سوءاستفاده های سازندگان خارجی قرار می گیرد، میل و رغبت نشان داده اند. به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی، با حضور محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد علیخانی و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، مناف هاشمی،

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی، با حضور محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد علیخانی و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، مناف هاشمی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران در شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.
محمد علیخانی در این مراسم گفت: تامین قطار های مترو به عهده دولت است. ولی متاسفانه دولت طی سال های گذشته به خوبی این وظیفه را انجام نداده است. ،
وی ادامه داد: از طرفی مجموعه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز نمی تواند دست روی دست بگذارد، چرا که هر چه از زمان می گذرد، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر به سمت فرسودگی سوق پیدا می کند، و فرسوده تر می شود. لذا در این راستا مجموعه شورا و شهرداری با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موجبات آغاز ساخت قطار ملی مترو را فراهم ساختند. در این راه شورای شهر یک فوریت اعطای مجوز به شهرداری در راستای تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران (متران) را نیز به تصویب رساند.
علیخانی افزود: این اقدام نوید بخش روزهای خوب برای حمل و نقل ریلی تهران است. به ویژه آنکه تولید کنندگان داخل برای ساخت قطعات مورد نیاز مترو که همیشه به قیمت گزاف وارد می شده، و در زمان تحریم هم تامین شان سخت تر از قبل هم می شود، و مورد سوءاستفاده های سازندگان خارجی قرار می گیرد، میل و رغبت نشان داده اند.  
 علیخانی افزود: این حرکت یک اقدام بزرگ بود، و خوشبختانه در مدیریت شورای پنجم این اتفاق افتاد. این اقدام  کار بزرگی است و مورد حمایت شورا هم خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: