• چهارشنبه ١٥ مرداد ١٣٩٩-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٤٢
مجید فراهانی در جریان نهمین جایزه ملی مدیریت پروژه گفت:

راهی به جز استفاده از استانداردهای جهانی در مدیریت پروژه نداریم/در مدیریت پروژه باید به زمان، بودجه، کیفیت و محیط زیست توجه کرد

مراسم اهدای جایزه ملی نهمین دوره مدیریت پروژه؛ با حضور مجید فراهانی؛ رئیس انجمن پروژه ایران و عضو شورای شهر و محمد علیخانی، شهربانو امانی، الهام فخاری؛ اعضای شورای شهر تهران حامد مظاهریان؛ معاون شهردار تهران و حسن رحمانی؛ شهردار منطقه 21 برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان نهمین جایزه ملی مدیریت پروژه گفت: انجمن مدیریت پروژه ایران از سال 1380 فعالیت خود را آغاز و برای اولین بار در سال 88 جایزه ملی مدیریت پروژه ایران را بر اساس مدل جهانی بنا کرد. 
رئیس انجمن پروژه ایران افزود: هدف از ارائه گواهینامه این است که پروژه های حائز اهمیت شناسایی و ارزیابی شوند. همچنین باید پروژه های مختلف با استانداردهای مدیریت پروژه آشنا و بر آن اساس درس آموزی کنند.
 
فراهانی با بیان اینکه هدف همه ما این است که پروژه ها را به موقع، با بودجه تعیین شده و کیفیت مورد انتظار کارفرما تمام کنیم، اظهار کرد:پروژه ها باید با حداقل هزینه و زمان صورت بگیرد و همچنین در جهت حفظ و پایداری محیط زیست باشد برای همین راهی به جز استفاده از استانداردهای جهانی در این حوزه نداریم.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به نهمین جایزه ملی مدیریت پروژه اظهار کرد: بنا است جلساتی در محل شرکت ها برگزار شود و به جای گردهمایی در ایام کرونا کلیپ ها در برنامه تلویزیونی منتشر شود. 
 
رئیس انجمن پروژه ایران تاکید کرد: پروژه هایی که وارد عرصه رقابت می شوند یا اصطلاحا گواهینامه دریافت می کنند.
 
فراهانی با اشاره به شرکت شهرداری منطقه 21 در این فرآیند گفت: منطقه 21 شهرداری تهران به نوعی رویکرد خلاقانه و جدیدی داشت و نوع جدید فعالیت در منطقه آغاز شد که ما نام آن را اجرای پروژه ها بدون استفاده از بودجه شهرداری می گذاریم. یعنی تمرکز استفاده از فعالیت های سرمایه گذاری در منطقه به نحوی که با استفاده از مشارکت مردم پروژه ها اجرا می شود و بهترین پروژه ها در سطح تهران بدون اینکه شهرداری هزینه کند صورت می گیرد. 
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتی، می توان پروژه های تحولی را اجرا کرد. در گذشته شرکت ها و سازمان ها، پروژه های خیریه ای خود را به گونه دیگر به صورت پراکنده انجام دادند ولی اینکه به عنوان مسئولیت اجتماعی یک مجموعه صنعتی، پارکی احداث کند و خودش نگهداشتش را انجام دهد و با این کار خدمات به کارخانه و  اهالی منطقه بدهد و سرانه افزایش پیدا کند، اتفاق جدیدی است  و کار خوب و جدید و خلاقانه ای بوده است. 
 
وی در پایان افزود: این کارها نشان داد شهرداری تهران بدون اینکه هزینه ای کند می تواند شهر را توسعه بدهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: