• سه شنبه ١٤ مرداد ١٣٩٩-١٩:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٣١
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد

شهرداری تهران نسبت به سایر سیستم ها در کنترل، مهار و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا موفق تر عمل کرده است

محسن هاشمی در «سوگواره خادمین شهر» تاکید کرد: شهرداری تهران نسبت به سایر سیستم ها در کنترل و مهار بیماری و کاهش زنجیره انتقال موفق تر عمل کرده است.

به گزارش  معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  محسن هاشمی  در مراسم «سوگواره خادمین شهر» ضمن قدردانی از شهرداری تهران برای برگزاری مراسم یادبود ویژه کارکنان جان باخته ناشی از ویروس کرونا، گفت: ویروس کرونا ضایعاتی را به بار آورد و خانواده هایی را درگیر و بعضا داغدار کرد. در شهرداری تهران نیز ۲۷ نفر از کارکنان فوت شدند که به خانواده این عزیران و همکاران تسلیت می گوییم و برای آنان آرزوی صبر و سلامتی داریم.

وی  موضوع «مرگ» را به عنوان یکی بزرگترین آزمون های انسانی دانست و افزود: افرادی که در سخت ترین شرایط هم قدرت تاب و تحمل دارند در سکرات مرگ و انتقال از این جهان به سرای باقی، با مشقت و سختی فراوان مواجه می شوند و این سختی به فرموده قرآن، حتی شامل پیامبران واولیا الهی نیز می شود، در بیماری کرونا، این سختی مرگ برای عزیزانی که قربانی شدند، نه تنها چند لحظه، بلکه چند ساعت و چند روز وبرای برخی نیز چند هفته به طول انجامید که خود رنجی مضاعف را شامل می شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: برخی از نیروهای شهرداری بیش از چندین هفته درگیر ویروس کرونا بودند که لازم بود شهرداری تهران اقدامی برای عرض تسلیت و در کاهش آلام خانواده ها و کارکنان انجام دهد. از آنجایی که امکان برگزاری اجتماعات نبود امروز به صورت مجازی و از راه دور یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته ایم.

هاشمی، با آرزوی سلامت برای سایر کارکنان شهرداری تهران اظهار داشت: کارکنان شهرداری تهران به ویژه کارکنان بهشت زهرا، شهر سالم و آتش نشانی پس از کادر درمانی در صف مقابله با کرونا هستند و تلاش های بسیاری را برای نظافت شهر، گندزدایی معابر و اماکن داشته اند که جای قدردانی و تشکر دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همکاران ما در شهرداری تهران طی ۵ ماه گذشته با خدمت رسانی خود در کاهش ضایعات این بیماری نقش موثری داشته اند و توانسته اند تا حدی این اپیدمی را کنترل کنند. البته که فوت ۲۷ همکار رقم زیادی است اما شهرداری تهران نسبت به سایر سیستم ها در کنترل و مهار بیماری و کاهش زنجیره انتقال موفق تر عمل کرده است.

محسن هاشمی با اشاره به استفاده از ماسک به عنوان یک ضرورت مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: استفاده از ماسک استاندارد و آشنایی با روش صحیح استفاده از آن بسیار مهم است. گاهی افراد با ماسک غیراستاندارد و یا استفاده نادرست از آن با شجاعت بیشتری در محافل و مجامع شرکت می کنند که باعث ضربه به خود و دیگران می شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه مسئولین کشور و شهرداری تهران باید به فکر تهیه و توزیع ماسک استاندارد در شهر تهران باشند، افزود: همچنین باید روش صحیح استفاده از ماسک ایمن در مقابله با ویروس کرونا را به مردم آموزش دهند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: