• شنبه ١١ مرداد ١٣٩٩-١١:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٨٨
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

قصور پیمانکار و شهرداری منطقه ۷ در حادثه فوت و مصدومیت کارگران خدمات شهری

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از قصور پیمانکار و شهرداری منطقه ۷ در حادثه فوت و مصدومیت کارگران خدمات شهری در تصادف اخیر خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «افشین حبیب‌زاده» رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباه حادثه برخورد یک دستگاه خودروی سواری با سه کارگر خدمات شهری شهرداری تهران که به فوت یک کارگر و مصدومیت شدید دو کارگر دیگر منجر شد، اظهار داشت: این کارگران شاغل در حوزه پسماند و زیر نظر شرکت‌های پیمانکاری همکار با شهرداری تهران مشغول به کار بودند.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته نیز اتفاق مشابهی رخ داده و به شهرداری در این زمینه تذکر داده  شده بود، تصریح کرد: اساسا در اتوبان‌ها پیمانکاران اجازه ندارند، از کارگران استفاده کنند و اقدامات مربوط به خدمات شهری حتما باید توسط ماشین‌های مربوطه در این زمینه و به صورت مکانیزه انجام شود. 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: قطعا در این زمینه پیمانکار مقصر است، چرا که حق ندارد از کارگران در آزادراه‌ها استفاده کند و حتما این مساله پیگیری خواهد شد. منتظر گزارش کامل هستیم تا اقدامات بعدی را انجام دهیم. 

حبیب زاده با بیان اینکه تقصیر در این زمینه متوجه شهرداری منطقه ۷ نیز هست، گفت: در حادثه پل سید خندان علاوه بر پیمانکار قطعا شهرداری منطقه ۷ نیز متوجه قصور شده است، چرا که شهرداری ناظر دارد و این اتفاق  روی پل افتاده و ناظرین نباید اجازه می‌دادند کارگران روی پل مشغول به کار شوند. 

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران درخصوص تامین هزینه‌های درمانی دو کارگری که آسیب دیده‌اند، گفت: شهرداری هم در این زمینه کمک می‌کند، اما مسئولیت این اتفاق با پیمانکار است که با شهرداری در حال همکاری است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: