• جمعه ١٠ مرداد ١٣٩٩-١٤:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٨٢
"زهرا نژادبهرام" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا

تبلیغات محیطی در زمینه مقابله با کرونا کافی نیست

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درخصوص کم بودن تبلغیات محیطی مرتبط با کرونا در پایتخت گفت:این حق را می دهم که تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران کافی نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرنگار ایلنا، در مدت شیوع کرونا شهرداری تهران به عنوان یک نهاد متولی در زمینه آگاهی بخشی به شهروندان که یکی از ماموریت های آن آموزش و توانمندسازی شهروندان در زمینه ی امور شهروندی، سلامت، ورزش است در زمینه تبلیغات و آگاهی بخشی محیطی مرتبط با کرونا عقب تر عمل کرده است.

شهرداری تهران در ماه اول در زمینه تبلیغات محیطی اقدامات به نسبت مناسبی را انجام داد. در آن زمان جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و  فرهنگی شهرداری تهران کم بودن تبلیغات محیطی را به دلیل حضور کمتر شهروندان در سطح شهر دانسته بود، اما این معاونت در حوزه فرهنگی و اجتماعی متناسب با زمان پیش نمی رود. تبلیغات محیطی چشمگیری که بخواهد تغییری در باور شهروندان نسبت به کرونا ایجاد کند در سطح شهر مشاهده نمی شود. کرونا اکنون بخشی از روزمرگی های مردم شده است و ترس شهروندان از خطر کرونا به شدت کاهش یافته است. این سوال مطرح است که به فراخور شرایط موجود چه تبلیغات محیطی، فرهنگی و بصری باید برای شهروندان وجود داشته باشد که کرونا را جدی بگیرند؟

"زهرا نژادبهرام" عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کم بودن تبلیغات محیطی مبارزه با کرونا از سوی شهرداری تهران گفت: درباره این مساله به شما حق می دهم، چرا که ترس و وحشتی که در دو ماهه اول شیوع کرونا وجود داشت اکنون بین شهروندان و به صورت عمومی وجود ندارد و شهرداری تهران نیز جدای از این قضیه نیست، چرا که در کنار همه شهروندان، نهادها و دستگاه ها وجود دارد.

او با بیان اینکه آگاهی بخشی در این مدت انجام شده و نسبت به تهیه موشن گرافی و پخش آن از سوی مرکز ارتباطات اقدامات مناسبی صورت گرفته، ادامه داد: شاید تهیه بنر و تابلو به آن شدت در سطح شهر وجود نداشته باشد، اما در قالب فضای مجازی وجود دارد، اما این نقد وارد است و باید روی آن تامل و تاکید شود که شهرداری نسبت به تبلیغات محیطی بیشتر اقدام کند.

تبلیغات محیطی مرتبط با کرونا در سطح شهر تهران کافی نیست

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران کافی نیست.حتما این مساله گزارش گیری و پیگیری خواهد شد که تبلیغات محیطی و پیام های کرونایی در صورت کافی نبودن حتما در سطح شهر گسترش یابد.

نژادبهرام اظهار داشت: شهرداری تصمیمات را در ارتباط با ستاد کرونا انجام می دهد و نمی شود فی البداهه اقدامی را انجام داد. شهرداری تمامی اقدامات گذشته را انجام می دهد و در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و اعمال دورکاری پیشران بوده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات شهرداری در زمینه کرونا با شدت بیشتری صورت می گیرد، گفت: اکنون محوریت بیشتر جلساتی که برگزار می شود در این زمینه است.

او افزود: در مترو و اتوبوسرانی نیز سختگیری می شود که حتما ماسک استفاده شود و امیدواریم با دورکاری کارکنان فضای حضور مردم در شهر کاهش یابد، چرا که با هر بازگشایی و افزایش حضور مردم در محیط شاهد افزایش کرونا هستیم که این مساله تنها مختص ایران نیست.

نژادبهرام تاکید کرد: هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا بگیرد شهرداری در آن مسیر اقدام می کند و هر خدماتی که لازم باشد را ارائه و نسبت به آن اقدام می کند.

نژادبهرام با بیان اینکه در تهران نیازمند مدیریت واحد هستیم، گفت: اگر قرار باشد هر دستگاهی به تنهایی تصمیم بگیرد، امکان کنترل و مقابله با بیماری وجود ندارد و به همین دلیل ستاد کرونا خواستار اعلام واحد امور مربوط به کرونا است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که به نظر نمی رسد اتاق فکر شهرداری در این مدت  خوب عمل کرده باشد و رصد محله ای و منطقه ای شهر تهران و پیشنهاد اتخاذ تصمیمات با توجه به محوریت هر منطقه انجام نشده است، اظهار داشت: شهرداری تهران اولین دستگاهی بود که بلافاصله اقدامات مربوط به کرونا را با تشکیل ستاد مشخصی زیر نظر شهردار تهران تشکیل داد. از طرفی اتاق فکر نیز در شهرداری تهران وجود دارد و به طور مداوم در ارتباط با مدیریت بحران گزارش گیری می کند و گزارش می دهد و اعلام نظر می کند.

او با بیان اینکه برخی اقدامات تجربی بوده است، تصریح کرد: در نتیجه برخی از این اقدامات تجربی از جمله ضدعفونی کردن گسترده سطح شهر انجام شد که در دنیا نیز اینگونه پیش رفت و بعد از مدتی این کار منتفی اعلام شد، در نتیجه آزمون و خطا در رابطه با آن انجام می شود. شهرداری در تمام موارد در قسمت کرونا خوب عمل کرده  و پیشگام بوده است.

چرایی تاخیر در اجرای برخی اقدامات مربوط به کرونا در تهران

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام کارها نیازمند توجیه دستگاه های دخیل و هماهنگی است، اظهار داشت: در نتیجه برخی امور زمانبر است و به همین دلیل اینگونه به نظر می رسد که تاخیر در اجرائی کردن اقدامات مربوط به کرونا به چشم می خورد. اجرا و لغو طرح ترافیک از جمله این موارد بود که برای اجرائی کردن آن چالش ایجاد شد و تغییراتی که در طرح ترافیک ایجاد شد نشان می دهد اتاق فکری وجود دارد و در حال فعالیت هستند.

نژادبهرام با بیان اینکه طرح ترافیک به صورت هدفمند مجددا اجرا شد گفت: اجرای آن هم برای محدودیت حضور افراد در سطح شهر است و با توجه به اینکه نه داروی قطعی و نه واکسنی برای کرونا پیدا شده است در نتیجه باید یک سطحی از خودقرنطینگی با اعمال برخی محدودیت ها حفظ شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران همگام با ستادکرونا پیش می رود، اظهار داشت: شهرداری تهران دوشادوش شهروندان در مساله کرونا حضور دارد و به صورت پویا اقدامات مربوط به کرونا را اجرا می کند. بسیاری از ایده های ستاد در ارتباط با شهروندان برخواسته از ایده های مدیریت شهری است و تا وقتی به صورت یک مصوبه در نیاید قابلیت اجرا نیست چرا که به صورت اجرائی تابع مصوبات ستاد است.

تکذیب راه ندادن شهردار به جلسات هیات دولت

نژاد بهرام همچنین همچنین درخصوص عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت گفت: اینکه ایشان را به جلسات راه نمی دهند درست نیست. آقای حناچی به جلسات دعوت می شوند، صحبت هایی هم ممکن است درباره برخی اتفاقات بوده باشد، اما ایشان همچنان دعوت می شوند و به هیات دولت می روند. شهردار تهران عضو ستاد ملی کرونا و همچنین عضو ستاد کرونا تهران هستند و مسائل مربوط به تهران را مطرح می کنند و در این ستادها حضور دارند.

او تاکید کرد: اختلاف نظر حین انجام کار اجرائی پیش می آید اما ایشان دعوت می شوند و انشالله به زودی به جلسات هم می روند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: