• چهارشنبه ٨ مرداد ١٣٩٩-١٥:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٧٣
مجید فراهانی از رییس قوه قضاییه درخواست کرد

تجدید نظر درباره رای دیوان عدالت اداری برای انتخابات شورایاری ها

مجید فراهانی، عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه ای به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، از ایشان درخواست تجدید نظر درباره رای دیوان عدالت اداری برای انتخابات شورایاری ها را مطرح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، فراهانی در این نامه از آیت الله رئیسی درخواست کرد، تا با استناد به ماده 2 قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه و قانون اصلاح ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، دستور اعاده دادرسی و تجدید نظر در رای هیئت عمومی دیوان را صادر کند، و امور را به نفع مردم تغییر دهد.

گفتنی است، چندی پیش  دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور، رای به ابطال مصوبه شورای شهر تهران درباره برگزاری انتخابات شورایاری ها داده بود.

متن نامه به شرح ذیل است:

حضرت آیت الله رئیسی 

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام و احترام

ضمن آرزوی توفیق روز افزون و تشکر از اقدامات ارزنده در توجه به حقوق عامه، که نوید بخش اجرای قانون، حفظ کرامت شهروندان و تلاش برای اصلاح امور در دستگاه قضا است، برای حضرتعالی در مسیر گره گشایی، خدمت و تغییر به نفع مردم در سایه توجهات امام الرئوف(ع) آرزوی توفیق روز افزون دارم. همانگونه که استحضار دارید، مساله مشورت با مردم و توجه به نظرات مردم از نکات مورد تاکید در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به شمار می رود، و این مهم با تاکیدات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر لزوم مشارکت مردم و واگذاری امور به مردم، و پرهیز از تصدی گری در زمره تمایزات اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. برهمین اساس و در مسیر استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در اداره امور محلات شهر تهران، شورای اسلامی شهر تهران در چهارم آبان ماه هزار و سیصد و هفتاد و هشت، با تصویب طرح«تشکیل انجمن شورایاری ها» را به تصویب رساند. بر همین اساس شورایاری محلات با برگزاری انتخابات غیر سیاسی، مبتنی بر مشارکت مردم محل و به منظور انتخاب نمایندگان مردم در شورایاری، طی پنج دوره و با قریب به بیست سال سابقه برگزار شده است.

 در دوره پنجم علی رغم آنکه قاضی سراج، رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور در مکاتبه با روسای قوا و ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری، مبنی بر ابطال مصوبه شورای شهر تهران درباره تشکیل شورایاری ها، تمام تلاششان را برای جلوگیری از برگزاری انتخابات شورایاری ها بکار بستند. اما سرانجام انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات شهر تهران، با ثبت نام بیش از 11 هزار نفر از شهروندان تهرانی به عنوان کاندیدا، با رعایت قانون و همکاری همه دستگاه های اجرایی، در سطح 352 محله شهر تهران به صورت تمام الکترونیک برگزار، و با رای مردم 3123 نفر به عنوان منتخبان مردم محله در شورایاری انتخاب شدند. متاسفانه این روزها و در سالگرد برگزاری انتخابات دوره پنجم، شاهد انتشار رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شورای شهر تهران، در خصوص تشکیل انجمن شورایاری محلات و تایید شکایت سازمان بازرسی کل کشور هستیم. رایی که بیش از هر چیز سبب آزرده خاطر شدن شورایاران محلات شد، و امید به مشارکت در اداره امور محله را به یاس بدل کرد.

بدون شک، مشی و منش جنابعالی در توجه به مردم تایید خواهد کرد، که با توجه به مصالح عمومی و منافع ملی و منشور گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب، این رای زیبنده آغاز دهه گام دوم انقلاب نیست، و می تواند زمینه ساز ناامیدی دوستداران ایران و انقلاب، خشنودی و برنامه ریزی دشمنان مردم و انقلاب را فراهم نماید. آنچه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در ابطال انتخابات شورایاری ها بدان رای داده است، با روند توجه جنابعالی به گره گشایی از مشکلات مردم، اصلاح رویکردهای دستگاه قضا، و توجه به مشکلات مردم در تناقض است. بر همین اساس، به عنوان منتخب مردم شریف تهران، و در مسیر استیفای حقوق بیش از 3 هزار شورایار منتخب مردم محلات تهران، از حضرتعالی تقاضا دارم با استناد به ماده 2 قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه، و قانون اصلاح ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، دستور اعاده دادرسی و تجدید نظر در رای هیئت عمومی دیوان را صادر فرمائید. تا زمینه تغییر به نفع مردم با توجه به مشارکت مردم محلات در اداره امور شهرها فراهم گردد.

مطمئنم با تدبیر حضرتعالی نه تنها زمینه های تداوم فعالیت قانونی شورایاری ها در تهران فراهم خواهد شد، بلکه زمینه تعامل، استفاده از ظرفیت و توان شورایاران، در همراهی با دستگاه قضا بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت، و امور به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

 پیشاپیش از حسن نظر و توجه حضرتعالی کمال تشکر را دارم

خدایا چنان کن سرانجام کار؛ توخشنود باشی و ما رستگار

مجید فراهانی

عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: