• چهارشنبه ٨ مرداد ١٣٩٩-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٧٢
به گزارش خبرگزاری تسنیم ؛

رونمایی از مقبره شهدای گمنام بوستان شقایق منطقه ۱۹ تهران با حضور مجید فراهانی

همزمان با ایام مسلمیه، از مقبره شهدای گمنام بوستان شقایق منطقه ۱۹ تهران با حضور حضور مدیران شهری، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران و فرمانده سپاه ناحیه ابوذر تهران رونمایی شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ آیین رونمایی از مقبره شهدای گمنام بوستان شقایق منطقه 19 شهرداری تهران با حضور مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، احمد یوسف ‌پور؛ فرمانده سپاه ناحیه ابوذر تهران ، علی توکلی؛ شهردار منطقه 19، مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، برگزار شد.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در آیین رونمایی از مقبره شهدای گمنام بوستان شقایق منطقه 19 شهرداری تهران گفت: امیدوارم افراد با حضور در چنین فضایی ضمن اقامه نماز، از دوران آتش و خون یادی کنند. ایامی که هستی و نیستی کشور تهدید می‌شد و مظلومانه کشور ما مورد حمله و هجمه قرار گرفت.

وی افزود: قرار بود کشور اشغال شود و نوامیس و جان و مال ما در تاراج دشمنان قرار بگیرد که جوانان این مرز و بوم رفتند و سرمایه‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند. اگر امروز امنیتی داریم و اگر می‌توانیم برای آینده خود و فرزندانمان برنامه ریزی کنیم مدیون خون شهدا هستیم و باید سپاسگزار عزیزان باشیم.

فراهانی تصریح کرد: این بنا یادبود در منطقه 19 که بیشترین شهدا را بعد از منطقه 17 تقدیم کشور کرده است بایستی میعادگاه مردم باشد تا ان‌شاءالله مرکز فرهنگی باشد تا مراسمات مختلف در آن برگزار شود. این بنا محلی خواهد بود تا در روزهای آتی به عنوان میعادگاه عاشقان میزبان افراد باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کشور ما با بحران‌های مختلف رو به رو است، گفت: باید بدانیم که راهی به جز ایثار و فداکاری و شکیبایی نداریم و شهدای ما سمبل فداکاری‌ها و پیرو راه امام حسین (ع) هستند که ایشان در چنین روزهایی حج خود را نیمه کاره گذاشته و سمت قربانگاه کربلا حرکت می‌کنند و باید آن امام سرمشق همه ما، برای حرکت باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به زمان ساخت مقبره شهدا در منطقه 19 خاطرنشان کرد: دو سال پیش شهیدان عزیز در این جا دفن شدند و در هنگام تدفین افتخار حضور داشتم، در سالگردش که روز درختکاری بود خانواده‌های شهدا و بسیجیان مخلص منطقه خواستار ساخته شدن این مقبره بودند و این اتفاق با همت‌های زیادی در شرایط فعلی ایجاد شد و امیدوارم میعادگاه همه عاشقان باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: